گوناگون

برنامه‌ریزی برای سالمندان ایران فراموش نشود

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: جمعیت سالمندان رو به افزایش است، بنابراین نباید برنامه ریزی برای این گروه سنی را فراموش کنیم.

دکتر حسین نحوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: جمعیت سالمندان رو به افزایش است و نباید از برنامه ریزی برای این گروه‌های سنی دوری کنیم.

وی افزود: در خانه‌هایی که در آن از سالمندان نگهداری می‌شود بهتر است تمام قسمت کف اتاق‏ها با فرش و موکت پوشیده شده باشد. سرامیک و سنگ به خصوص بعد از تمیز شدن یا خیس شدن لیز می‏‌شوند. در قسمت‏های بدون فرش و موکت حتما از کف‌پوش‏های پلاستیکی ضداصطکاک استفاده کنید. در زیر قالیچه‏‌ها و موکت‏ها حتما از پلاستیک‏های مخصوص کم کردن اصطکاک یا همان ترمز فرش استفاده کنید.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: سالمندان یکی از اقشار جامعه هستند که نیاز به مراقبتهای ویژه دارند و اگر سالمندان و خانواده آنان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانند از بسیاری حوادث ناگوار پیشگیری کنند و دوران سالمندی سالمی داشته باشند.

نحوی نژاد، بیمه مراقبتی برای سالمندان را مهم خواند و گفت: دوسوم حوادث در خانه‌ها مرتبط با گروه سنی سالمنداناست.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور به سرعت در حال پیر شدن است، ادامه داد: براساس آمار و اطلاعات حدود 30 سال آینده 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند. 20 میلیون سالمند در کل کشور داریم و 285 هزار نفر از سالمندان کشور به صورت مستقیم از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا