گوناگون

سالمندان نباید فراموش شوند

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: سالمندان جزو اقشاری هستند که نباید فراموش شوند.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: 9 مهرماه مصادف با اول اکتبر به عنوان روز جهانی سالمند در تقویم‎ها آورده شده تا از این طریق شاید حساسیتی در میان مردم نسبت به گنجینه‌های جامعه که با خم شدن پشت‌شان زیر بار گذر زمان، کم‌کم از خاطره‎ها نیز فراموش می‌شوند، ایجاد شود.

وی در خصوص کاهش یا حذف فرانشیز برای سالمندان، اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است. ناگفته نماند در حال حاضر در این طرح تفاوتی بین افراد عادی، سالمندان و اطفال وجود ندارد. براساس این طرح در بخش بستری در شهرها 10 درصد هزینه‎ها و در روستاها پنج درصد هزینه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود.

این مسئول ادامه داد: البته اگر میزان هزینه‎های درمان بالا باشد با استفاده از سیستم مددکاری در هزینه‏‌ها کمک می‎کنیم.

قزلباش تصریح کرد: سالمندان به ازای سال‎های از دست رفته عمر‎شان تجارب زیادی به دست آورده‎اند که هر کدام می‎تواند راه‌گشای زندگی جوانان باشد، پس باید به آنها ارج نهیم، قدرشان را بدانیم و رمز و رازهای زندگی را از آن‌ها یاد بگیریم و هر کدام به سهم خود برای سالم‎تر زندگی کردن سالمندان تلاش کنیم.

این مسئول یادآور شد: افراد جامعه هر چه سالم‌تر می‌شوند، صرف‌نظر از بیماری و مشکلاتی که ممکن است داشته باشند، از تنهایی، بیش از هر چیز رنج می‌برند، پس نباید تنهای‌شان بگذاریم و دیدار با سالمندان را در اولویت برنامه‎های خود قرار دهیم و همه برای تحقق محیطی سالم در جهت رفاه سالمندان تلاش کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا