گوناگون

برنامه موشکی یکی از خطوط قرمز نظام است/ دستورالعمل کمیسیون امنیت ملی مجلس به ظریف

به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، علاالدین بروجردی صبح چهارشنبه در یادواره‌ گرامیداشت 20 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از بندهای موجود در تمامی قطعنامه‌های صادر شده علیه نظام اسلامی در شورای امنیت سازمان ملل اشاره به بحث موشکی ایران داشته، اظهار کرد: ما این مسئله را به طور قطع قبول نداریم و دستورالعملی به تیم مذاکره کننده داده شده تا به این موضوع ورود پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: ماموریت توافق ژنو بسیار مشکل است و این حوزه میدانی رزمی برای دفاع از منافع ملی کشورمان توسط تیم مذاکره کننده است و با یک یا چند دوره مذاکره این مسئله به پایان نمی رسد.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا کشوری زیادی خواه است و من گمان نمی‌کنم این توافق به این سادگی‌ها به پایان برسد البته ما هرگز نمی‌گذاریم که منافع ما در جریان این مذاکرات از بین برود و شورای عالی امنیت ملی تمام محدوده تصمیم‌گیری‌ها را مشخص کرده و خارج از آن هیچ تصمیمی اتخاذ نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در کمیسیون امنیت ملی نامه‌ای 12 ماده‌ای در زمینه نظرات کمیسیون امنیت ملی که در حقیقت منعکس کننده نظرات مجلس بود به رئیس جمهور ارسال شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مواضع  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور را مواضع کمیسیون امنیت ملی دانست و گفت: ظریف مطابق مواضع کمیسیون امنیت ملی حرکت می‌کند و مطابق گزارشات تیم مذاکره کننده، برخوردهای ظریف در مذاکرات بسیار تهاجمی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با مذاکرات اعلام کردند که این مذاکرات باید ادامه یابد اما در عین حال فرمودند ما نسبت به دشمن بدبین هستیم لذا خروجی این اقدام نشان می‌دهد که این مذاکرات اگر به نتیجه برسد مطلوب است ولی اگر به نتیجه نرسید به دنیا ثابت می شود که ما با صداقت وارد شدیم اما طرف مقابل با گزینه های شکسته شده نظامی وارد این حوزه شد.

بروجردی عنوان کرد: تعهدات غرب در قالب توافق نامه ژنو با کندی صورت گرفته اما در حال حاضر مشکل انتقال پول بر طرف شده و مطابق گزارش بانک مرکزی در حال انتقال است و در زمینه هواپیما نیز نمایندگان ایرباس و بویینگ در حال مذاکره با مسئولان هواپیمایی ما هستند بنابراین جای نگرانی از این بابت نیست اما در مجموع آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

وی با اعلام اینکه یکی از بندهای موجود در تمامی قطعنامه‌های صادر شده علیه نظام اسلامی در شورای امنیت سازمان ملل اشاره به بحث موشکی ایران داشته، اظهار کرد: ما این مسئله را به طور قطع قبول نداریم و دستورالعملی به تیم مذاکره کننده داده شده تا به این موضوع ورود پیدا نکنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: برنامه موشکی یکی از خطوط قرمز ما است و ما به هیچ وجه در این عرصه ورود پیدا نمی‌کنیم.

بروجردی در زمینه ارتباط سیاسی با عربستان عنوان کرد: عربستان شکست خورده رابطه با کشورهای همسایه است و وزیر امور خارجه عربستان برای ایجاد صفحه‌ای تازه در روابط دو کشور سخن گفته و در این صورت دو کشور می‌توانند روابط خوبی را باهم برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا