گوناگون

اروپایی‌ها بر رادیوی دیجیتال تأکید دارند و ایرانی‌ها بر جنبه هنری کار

مارسین استاچیرا (Marcin stachyr) فعال رادیو در کشور لهستان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو در ایران اظهار کرد: این جشنواره در مقایسه با دیگر کشورها به ویژه لهستان، توانسته شیوه سنتی خود را حفظ و جشنواره باشکوهی را برگزار کند.

این استاد دانشگاه افزود: مفتخرم که در جشنواره بزرگی مثل این جشنواره شرکت کردم، موقعیت عالی‌ای بود که توانستم با همکاران در این عرصه ملاقات کنم. 

وی که برای دومین بار به ایران آمده است، تأکید کرد: در جشنواره‌ها و سمینارهای اروپایی بیشتر درباره رادیوهای دیجیتال و اینترنتی بحث می‌شود، اما در نشست‌ها و کارگاه‌های ایران بیشتر درباره شنونده‌ها و مایه اصلی رادیو از گذشته تا امروز صحبت می‌شود. جنبه هنری رادیو برای مردم ایران خیلی جالب و مهم است.

IMG19203963

گرازیانا استاچیرا (Grazyna Stachyra) همسر این فعال رسانه‌ای لهستانی که در بخش پژوهش‌های رادیویی در انجمن پژوهش‌های ارتباطی و انجمن آموزشی اروپا فعالیت دارد نیز نظر خود درباره جشنواره رادیو کشور ما را اینگونه اظهار کرد: دیدگاه شرکت‌کنندگان در این فستیوال متفاوت است چون رادیو در لهستان و اروپا بیشتر حالت دیجیتالی و امروزی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا