گوناگون

موزه سیما راه‌اندازی می‌شود/ خرید شهرک بزرگ تلویزیونی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی معاون سیما در آیین نکوداشت همکاران برگزیده مرکز تولید و فنی سیما ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی تصویرگران گفت: سیما فعال شدن هفت شبکه دیجیتال را مرهون زحمات همکاران تلویزیون از جمله تولید و فنی می‌داند و البته استودیوهای تلویزیون باید به تجهیزات و امکانات لازم مجهز و از همه امکانات با مدیریت شایسته استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش معاونت سیما برای تولید آثار برتر و بهتر تلویزیونی اظهار کرد: شهرک بزرگ تلویزیونی به مساحت بیش از 1000 هکتار در حومه تهران در مرحله خرید و تملک است که می تواند قطب تولید آثار تلویزیونی در منطقه و خاورمیانه باشد.

دارابی با تاکید بر اینکه باید مردم بهترین تصاویر با بهترین فرمت‌ها را در قاب تلویزیون ببینند، افزود: با توجه به رشد شتابان فناوری و تکنولوژی حیرت‌آور رسانه‌ای جهان آینده پژوهی ضرورتی انکار ناپذیر است و رسانه ملی و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید هرچه بیشتر خود را برای بهره‌گیری از این رشد سریع آماده کند و با آن همراه شود.

وی افزود: ما باید برای گذر از آنالوگ به دیجیتال برنامه داشته باشیم و استفاده از بستر اچ دی باید به نهضت بزرگ تبدیل شود.

معاون سیما در بخش دیگری از سخنان خود صداپیشگان و دوبلورها را از ذخیره‌ها و گنجینه‌های بزرگ رسانه ملی و سرمایه‌های بزرگ اجتماعی کشور توصیف و بر ضرورت حمایت مادی و معنوی از آنان تاکید کرد.

دارابی ادامه داد: معاونت سیما درصدد است تا نکوداشت سالانه برای دوبلورها برگزار کند تا بتواند به نحو بهتری از تلاش های آنان قدردانی کند. نسل جوان و جدید حوزه صداپیشگی باید با سرمایه‌های عظیم این حوزه بیشتر آشنا شوند و از طرف دیگر با کشف استعدادهای جدید و جوان، جانشین پروری کنند.

معاون سیما تاکید کرد: باید بودجه و اعتبار لازم برای صداپیشگان و دوبلورها همانند مجموعه تلویزیونی الف ویژه فراهم شود، به آموزش لازم برای صداپیشگان جوان توجه و اسامی دوبلورهای هر فیلم یا سریال در تیتراژ آن ثبت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا