گوناگون

برنامه های هفته کارگر لرستان تحت الشعاع تغییر مدیر کل کار

به گزارش خبرنگار مهر، ابتدای هفته جاری برای اطلاع از روند برگزاری برنامه های هفته کار و کارگر خبرنگار مهر به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مراجعه کرد که تغییرات در سطح مدیریت این اداره کل موجب دست خالی برگشتن خبرنگار  شد.

البته خبرنگار مهر آمار و اطلاعات مربوط به حوزه کارگری استان را توانست از روابط عمومی این اداره کل بگیرد ولی اینکه این اطلاعات باید به نقل از مدیر کل قبلی که برکنار شده و یا مدیر کل جدید که هنوز معارفه نشده منتشر شود سوالی است که پاسخی برای آن پیدا نشد.

البته مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان که همکاری خوبی با رسانه ها در زمینه ارائه اطلاعات و برنامه های هفته کار و کارگر داشت تاکید کرد که تغییر مدیر کل مانع برگزاری برنامه های این هفته نشده و تلاش شده تا حد امکان این برنامه ها برگزار شود.

به هر روی مطابق اطلاع رسانی صورت گرفته فردا پنج شنبه راس ساعت 9 صبح قرار است علی آشتاب مدیر جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان معارفه شود تا دست کم آخرین روز از هفته کار و کارگر شاهد برگزاری برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته باشد.

انجام 11 هزار بازرسی از واحدهای کارگری لرستان برای رعایت حفاظت و ایمنی کار، فعالیت 217 تشکل کارگری – کارفرمایی در لرستان، ارائه بیمه بیکاری به 2197 کارگر لرستانی، وضعیت بیمه کارگران، روند ارائه امکانات و تسهیلات رفاهی به کارگران، پرداخت سهام عدالت به کارگران لرستانی و … اطلاعاتی بود که خبرنگار مهر به دست آورد که به دلیل تغییر در سطح مدیریت این دستگاه انتشار آنها با مشکل مواجه شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین در مورد روند اجرای برنامه های هفته کار و کارگر به خبرنگار مهر گفت: در اولین روز هفته کارگر مسابقه دوچرخه سواری ویژه کارگران برگزار و به 6 نفر اول جوایز ارزنده ای اهدا شد.

آل کثیر افزود: در دومین روز به صورت نمادین زنگ دبیرستان امام خمینی شهرستان خرم آباد به مناسبت هفته کار و کارگر با حضور مسئولان به صدا در آمد و برای دانش آموزان این دبیرستان راجع به کارآفرینی سخنرانی صورت گرفت.

وی افزود: بازدید از کارگران بستری شده در بیمارستان تامین اجتماعی با حضور مدیران عضو شورای هماهنگی رفاه اجتماعی از دیگر برنامه های دومین روز هفته کارگر بود.

وی گفت: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور کارگران و قاریان ممتاز کشوری، کوهنوردی کارگران در شهرستان دورود، برگزاری مسابقات فوتسال بین تیم های کارگری استان لرستان و برگزاری مراسم کوهپیمایی خانوادگی کارگران در شهرستان خرم آباد از دیگر برنامه های هفته کارگر است.

به هر روی به نظر می رسد شاید اگر تغییر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یک هفته قبل یا بعد از هفته کارگر انجام می شد هفته کار و کارگر می توانست با برنامه های جدی تری برگزار شود تا دست کم این هفته مجالی برای طرح مسائل و مشکلات جامعه کارگری استان باشد.

جامعه کارگری در استان لرستان با مشکلات جدی در حوزه های شغلی، معیشتی و رفاهی مواجه است که نامگذاری هفته ای به نام کار و کارگر در راستای ایجاد فضایی برای طرح مسائل و مشکلات این جامعه بزرگ صورت گرفته است، فرصتی که امسال از دست رفت تا امیدوار باشیم که مدیر کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بتواند در عمل گام های موثری برای رفع مشکلات این قشر بردارد.

مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان پیش از این بر عهده حامد ویسکرمی بوده که با تغییر وی علی آشتاب به عنوان مدیر کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان منصوب شد. علی آشتاب پیش از این معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بوده است.

…………………..

شهناز بهزادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا