گوناگون

دانشگاه چمران اهواز محور توسعه آموزش کشور در خوزستان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود کاشفی پور دزفولی صبح امروز در نشست خبری هفته آموزش با بیان اینکه دانشگاه چمران محور توسعه آموزش کشور در خوزستان است، گفت: این دانشگاه تاکنون وظایف خود را به خوبی انجام داده است که امیدواریم روند فعالیتهای این دانشگاه در سالهای آتی نیز همچنان ادامه یابد.

وی بیان کرد: این دانشگاه در راستای توسعه آموزشی کشور موفق به تاسیس پنج دانشگاه با عنوان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان، دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دانشگاه رامین در منطقه ملاثانی و رامین، دانشگاه شهدای هویزه واقع در منطقه هویزه در سطح استان شده است که باعث پیشرفت بخش آموزش و پژوهش هستند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: دانشگاه شهید چمران شانزده هزار و 100 دانشجو دارد که از این تعداد چهار هزار و 800 نفر آن در رشته های مختلف مقاطع ارشد و دکترای تخصصی و 440 دانشجو نیز در مقطع دکترای حرفه ای در دانشکده دامپزشکی مشغول تحصیل هستند.

کاشفی پور با بیان اینکه نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشگاه حدود 30 درصد است، افزود: این میزان نسبت به نرم وزارت علوم تناسب دارد و برای دانشگاه های مادر نسبت خوبی است که ما نیز در تلاشیم که درصد آن را بهبود بخشیم.

وی در خصوص دانشگاههای مادر توضیح داد: وظیفه دانشگاه های مادر توسعه تحصیلات تکمیلی است در حالیکه پرداختن به امر توسعه در سطح کارشناسی را بر عهده دیگر دانشگاه ها است.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در سال گذشته موفق شدیم مجوز ایجاد 38 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را بگیریم که این تعداد در قالب 53 گروه آموزشی در حال شروع به کار هستند. هم اکنون نیز 90 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در سطح دانشگاه داریم که 35 مورد آن در سال گذشته مجوز گرفته اند و حدود دو هزار و 285 دانشجوی فارغ التحصیل داشتیم که 680 نفر آنها در مقطع ارشد و دکترا بوده اند.
 
کاشفی پور تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه چمران را  535 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به دانشجویان با نرم یک به سی است که علاقمندیم نرم آن را به نسبت یک به 14 یا 15 تغییر دهیم.

وی افزود: از دو سال گذشته مجوز تاسیس پردیس دانشگاهی با 53 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را نیز اخذ کردیم و در صدد هستیم امسال و سال آینده به راه اندازی آن بپردازیم.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: از افتخارات دانشگاه این است که در سال گذشته 10 مورد بازنگری روی برنامه های درسی داشته ایم و با همکاری سایر دانشگاه های کشور و با محوریت دانشگاه شهید چمران به تعریف رشته های مختلف در سطح دانشگاه پرداختیم. همچنین در سال گذشته اعضای هیئت علمی دانشگاه موفق شدند 67 نفر را تغییر مرتبه دهند که 16 نفر از مربی به استادیار، 32 نفر از استادیار به دانشیار و 19 نفر از دانشیار به استاد تغییر رتبه یافته اند و 77 نفر نیز در سال گذشته در بخش هیئت ممیزه دانشگاه با جلساتی که برگزار شد تغییر رتبه یافته اند.

کاشفی پور با بیان اینکه برای توسعه بخش تحصیلات تکمیلی برنامه جدیدی نداریم و جز در رشته های تقاضا محور و خاص، به همان شکل گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد، تصریح کرد: هدف نهایی ما ارتقای اعضای هیئت علمی، کارکنان، توسعه مسائل دانشجویی، توسعه سطح تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکترا است تا بتوانیم دانشگاهی شاخص در سطح کشور داشته باشیم که جوابگوی نیازهای استان و کشور باشد.

وی گفت: برنامه پنج ساله مجموعه دانشگاه با محورهای آموزش و پژوهش در دانشگاه تهیه خواهد شد و تا پایان شهریور ماه به وزارت علوم ابلاغ می شود.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین از آغاز به کار سامانه اتوماسیون در دانشگاه در دو سال پیش خبر داد و افزود: برای بالا بردن کیفیت آموزش، به تکمیل این سامانه خواهیم پرداخت که این مهم، نتایج خوبی در پیش خواهد داشت.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا