Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

برندگان مسابقه‌ طراحی خودرو Red Dot در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند

کیا اپتیما اسپرت واگن و مزدا MX-5 RF امسال به عنوان برندگان مسابقه‌ طراحی خودرو در جشنواره Red Dot معرفی شده اند . در ادامه به معرفی و بررسی این خودروها خواهیم پرداخت . با میهن پست همراه شوید .

مسابقه‌ طراحی خودرو در جشنواره Red Dot همواره برای خودرو سازان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و امسال نیز شرکت های کیا و مزدا موفق به دریافت جایزه این مسابقه شده اند . در این مسابقه‌ طراحی خودرو مزدا MX-5 RF و کیا اپتیما اسپرت واگن در بخش بهترین بهترین‌ ها به عنوان برنده انتخاب شده اند .

در مورد مسابقه Red Dot باید بدانید که امسال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ محصول از ۵۴ کشور در بخش‌ های مختلف از جمله خودرو، لوازم منزل، مبلمان و صنایع متنوع دیگر نامزد دریافت جایزه بودند که در نهایت برندگان بصورت رسمی در تاریخ ۳ جولای در محل تئاتر Aalto در کشور آلمان معرفی خواهد شد .

سال گذشته در این مسابقه مدل سدان کیا اپتیما موفق به کسب عنوان بهترین طراحی خودرو شده بود و امسال نیز کیا اپتیما اسپرت واگن به چنین عنوانی دست یافته است . طراحی این خودرو دارای خطوط تیز بر روی بدنه صاف  است در حالی که جلوی ماشین خشن و عضلانی تر شده و افزایش عرض شانه ها در جلو شکل بدنه ی متمایز  پیدا کرده است.برآمدگی درب عقب سبب شده که حجم بیشتری در قسمت عقب آن داشته است. سقف عقب از نوع شیب دار است که دارای کاهش تدریجی ارتفاع سقف از جلو به عقب است.در عقب خودرو، چراغ ها با ابعاد گسترده ای LED در اطراف که ادامه این چراغ ها تا نمای بقلی از گلگیر ها کشیده شده است. اگزوز خودرو از نوع بیضی شکل تک لول اسپرت است. این خودرو دارای ۹ مدل رنگ است که در زیر خود رینگ های ۱۸ اینچ آلیاژی است.

البته قرار است از دو مدل دیگر از خودروهای کیا موتورز یعنی مدل هاچ‌ بک ریو و خودروی شاسی‌ بلند نیرو نیز تقدیر بعمل بیاید .  کمپانی کیا موتورز از سال ۲۰۰۹ تا کنون موفق به دریافت ۱۸ جایزه از این مسابقه شده است که خود نوعی رکورد بحساب می آید.

مزدا MX-5 RF هم که سال گذشته نیز موفق به دریافت جایزه بهترین بهترین ها شده بود امسال نیز جایزه مسابقه‌ طراحی خودرو Red Dot را به خود اختصاص داده است . مزدا MX-5 RF خودرویی است که در سال‌ های ۱۹۸۹تا کنون توسط شرکت مزدا در هیروشیما، ژاپن، پرتوریا و آفریقای جنوبی تولید می‌ شود.این خودرو در کلاس رودستر قرار دارد.کمپانی مزدا از سال ۲۰۱۲ و با معرفی زبان طراحی جدید خود تا کنون ۶ بار در این مسابقات جایزه کسب کرده است . پیش از این مدل‌ های مزدا ۶ در سال ۲۰۱۳، مزدا ۳ در سال ۲۰۱۴، مزدا CX-3 در سال ۲۰۱۵ و مزدا ۲ در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت جایزه شده بودند .

جالب است بدانید جایزه‌ طراحی Red Dot اولین بار در سال ۱۹۵۵ توسط مرکز طراحی Rhine-Westphalia در آلمان معرفی شد و شامل سه بخش اصلی طراحی مفهومی، طراحی تولیدی و طراحی ارتباطی می‌ شود.

باهم در میهن پست تصاویری از برندگان مسابقه‌ طراحی خودرو Red Dot در سال ۲۰۱۷ را تماشا خواهیم کرد .

منبع   caradvice

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا