Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

حذف آپشن دریفت از خودروهای پر سرعت کمپانی آئودی ؟

در حالی که آپشن دریفت در میان خریداران آئودی بسیار پرطرفدار است این شرکت قصد دارد به زودی این ویژگی جذاب را از تمامی مدل های اسپرت جدیدش حذف کند .به تازگی استفان ریل، رئیس بخش توسعه‌ آئودی اسپرت اطلاعات جالبی در مورد این موضوع ارائه کرده است . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

آپشن دریفت  این امکان را به راننده می دهد که تنها با یک دکمه خودرو را به سمتی که می خواهد سر داده و با همین حرکت ژست راننده های حرفه ای رالی را به خود بگیرد . اما از نظر استفان ریل رئیس بخش توسعه‌ آئودی اسپرت چنین کاری نه تنها کاملا بیهوده است بلکه باعث آسیب شدید تایر های عقبی خودرو نیز خواهد شد. او اعلام کرده که دیگر در خودرو های R8، RS3، RS6 و نه در هیچ خودروی اسپرت دیگری حالت دریفت وجود ندارد .

 آپشن دریفت

استفان ریل با بیان اینکه هیچ علاقه ای به آپشن دریفت حالت ندارد گقته :

 به نظر ما هیچ حسی در نشستن پشت فرمان و سوزاندن تایرهای عقبی وجود ندارد، چون در حقیقت هیچ سرعتی در آن وجود ندارد. اما شما می‌ توانید با نگه داشتن دکمه‌ خاموش کردن ESP برای سه ثانیه، خودتان دریفت را انجام دهید. البته در این صورت، حتی اگر خودرو کاملا از کنترل خارج شود، سیستم ایمنی هیچ دخالتی نخواهد داشت .

طبق گفته استفان ریل از این پس رانندگان خودروهای اسپرت آئودی باید برای انجام عمل دریفت دکمه‌ کنترل پایداری را به مدت سه ثانیه نگه دارند تا غیر فعال شده و پس از آن بصورت با در دست گرفتن کنترل کامل خودرو می توانید دریفت کنید .

آپشن دریفت امروزه روی اکثر خودروهای سریع جهان وجود دارد و ویژگی بسیار جذابی بشمار می آید اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که نظرات استفان ریل نیز در مورد عدم وجود سرعت و آسیب رساندن به تایرهای عقبی در مورد کاملا صحیح است .

آپشن دریفت

اما از سوی دیگر باید بدانید که تمامی خودروهایی که دارای آپشن دریفت هستند محور عقب بوده و به همین دلیل در انجام این عمل بدون مشکل خواهند بود. این در حالی است که همه خودروهای اسپرت آئودی چهارچرخ محرک هستند و این مسئله ممکن است دلیل اصلی استفان ریل برای حذف این ویژگی باشد . چراکه او به این مورد نیز اشاره کرده که دریفت مناسب معماری خودروهای آئودی نیست و خودروهای این کمپانی بدون این مورد سریع تر از قبل خواهند بود .

جالب است بدانید موج اضافه کردن آپشن دریفت با خودروی مسابقه‌ ای لوتوس ۲۱۱ شروع شد که از دکمه‌ های کنترل کشش متغیر بهره می‌ برد و می‌ توانست زاویه‌ لغزش خودرو را بصورت آنی تغییر دهد. فراری نیز یکی از اولین تولیدکنندگان سوپرخودرو بود که آپشن دریفت خود را با مدل F430 به رخ کشید و سپس سیستم آن را در مدل ۴۸۸GTB پیشرفت بخشید.

منبع   autoblog

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا