گوناگون

برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور لاریجانی/بررسی تحولات عراق،سوریه ومذاکرات هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشری جلسه عصر امروز(یکشنبه 15 خرداد) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز ابتدا نعیمی گزارشی از سفر هیات کمیسیون به روسیه  ارائه کرد.

نماینده مردم  پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ملاقات ها و مذاکرات صورت گرفته و نشست های نمایندگی مسائل مختلف از جمله تحولات سوریه و عراق، مذاکرات هسته ای، ضرورت مبارزه با تروریسم به بحث گذاشته شد.

نقوی حسینی بیان کرد: لاریجانی رئیس مجلس میهمان ویژه جلسه امروز کمیسیون بود که قبل از صحبت های وی، بروجردی رئیس کمیسیون ضمن عرض خیر مقدم گفت که تحولات عراق و موفقیت های مردم در سوریه و نقش آفرینی نظام استکباری و برخی کشورهای منطقه در ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی شرایط خاص را در منطقه بوجود آورده است که در نشست امروز به ابعاد آن پرداخته می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: پس از آن آقایان کوثری، بخشایش اردستانی، حقیقت پور، فتح الله حسینی، کریمی قدوسی، وحید احمدی، کامران و جوکار اظهار نظر کردند و سؤالات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: لاریجانی در این جلسه گفت که مطالب و موضوعات خوبی مطرح شد حقیقت این است که حوزه امنیت ملی شامل مسائل متنوع و متعددی می شود.

لاریجانی ادامه داد: تحولات بین المللی، حوادث منطقه ای و مسائل داخلی در حوزه امنیت اثرگذار هستند، موضوع داعش و حوادث عراق، یک اقدام در محدوده مرزهای عراق نیست بلکه یک طرح منطقه ای در حال اجراست که منطقه را به هم بزند و خوشحالی رژیم صهیونیستی از این حوادث مؤید موضوع است.

وی با بیان این که عوامل پیدایش این وضع هم بیرونی است و هم درونی بیان کرد: هدف این طرح دامن زدن به درگیری های مذهبی با روش تبهکارانه و جنایتکارانه است و آثار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نیز در پی خواهد داشت بنابراین باید برای مقابله با آن بسترهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و امنیتی این حرکت را از بین برد.

لاریجانی در ادامه گفت: در موضوع هسته ای مجلس کمبود اطلاعات ندارد و تقریباً نمایندگان در جریان کلیت موضوع هستند و البته ضرورت هم ندارد که جزئیات مذاکرات و ریز گفتگوها در همه محافل مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه غربی ها به دنبال سلب حقوق هسته ای ما بودند اما موفق نشدند ابراز کرد:ما با صلابت حقوق هسته ای خود را حفظ کردیم و تحریم ها و فشارها و تهدیدات ملت ها را قوی تر کرد، در مذاکرات هم ما خطوط قرمز مشخصی داریم و از آنها هم عدول نکرده و نمی کنیم البته مسیری را هم طی خواهیم کرد که مذاکرات ادامه یابد و به نتیجه برسیم.

در موارد اختلافی هم فاصله داریم و گاهی در برخی موارد فاصله زیادی هم داریم، تعداد سانتریفیوژها، فردو، آب سنگین اراک، لغو تحریم ها و زمان قرنطینه از جمله موارداختلافی است. البته تیم مذاکره کننده چارچوب مشخصی دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لاریجانی در ارتباط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت که ما معتقدیم کمیسیون باید زنده و پویا در حوادث حضور پیدا کند همانگونه در تحولات سوریه کمیسیون نقش خوبی ایفا کرد.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی گفت: ما در مسائل عراق معتقدیم خود گروه ها و جریانات سیاسی عراق، مراجع و علما و شخصیت های متنفذ باید در روندی وحدت گرایانه به توافق برسند و دولتی مقتدر و توانمند را مستقر کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سخنان رئیس مجلس در حوزه هسته ای گفت: لاریجانی بیان کرد  مجلس در دو بخش موضع گیری های صحیح و قانونگذاری می تواند از موضع هسته ای و فناوری هسته ای حمایت کند و از حقوق هسته ای ملت حفاظت کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا