گوناگون

2000 دانش آموز بجنوردی در طرح هجرت مشارکت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صبوری ظهر یکشنبه در جلسه طرح هجرت مدارس بجنورد، استفاده از توانمندی دانش آموزان و ظرفیت آنها در راستای بهبود وضعیت مدارس را هدف اصلی اجرای طرح هجرت سه در مدارس شهرستان دانست.

وی افزود: طرح هجرت سه در مدارس شهرستان بجنورد در راستای تحقق بخشی به فرمایشات مقام معظم رهبری، هدایت و به کارگیری فعالیت های دانش آموزان و استفاده از توانمندی و ظرفیت دانش آموزان در مدارس به اجرا گذاشته شده است.

صبوری افزایش دلگرمی دانش آموزان به فضای آموزشی، ارتقا توان تخصصی، ارتقا فضای کار و تلاش، فعالیت های گروهی و… را از دیگر اهداف اصلی اجرای طرح هجرت در مدارس عنوان کرد.

این مسئول مرمت، زیبا سازی، نقاشی و رنگ آمیزی محیط های داخلی و خارجی فضای مدرسه را از محور های این طرح برشمرد.

صبوی افزود: تعمیر تجهیزات و امکانات آموزشی آسیب دیده، جوشکاری، برق کاری، فعالیت های عمرانی و … از دیگر محور های اجرای این طرح در مدارس به شمار می روند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بجنورد با اشاره به اینکه طرح هجرت سه در دوفاز انجام می شود، گفت: فاز اول این طرح از اول تیرماه جاری آغاز و تا پایان مرداد ماه امسال ادامه دارد که در مرحله اول اجرای این طرح 9 آموزشگاه شهری بحنورد تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه فاز دوم اجرای این طرح به مدارس روستایی و مناطق دور افتاده شهرستان بجنورد اختصاص دارد عنوان کرد: افزایش یا کاهش مدارس روستایی که تحت پوشش اجرای این طرح قرار می گیرند به اعتبارات مورد نیاز بستگی دارد.

وی با تاکید بر این که اجرای طرح هجرت سه با همت آموزش و پرورش بجنورد و بسیج سازندگی و سپاه آغاز شده است تصریح کرد: اعتبارات این دستگاه ها تقسیم می شود که متاسفانه آموزش و پرورش شهرستان بجنورد اعتبار چندان مناسبی ندارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بجنورد با اشاره به اینکه تعداد شرکت کنندگان این طرح امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: امسال دو هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر و فرهنگیان بسیجی شهرستان بجنورد در اجرای این طرح مشارکت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا