گوناگون

برگزاری ‌دومین جشنواره انگور در ارومیه

‌مردم ارومیه از دومین جشنواره انگور استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی در شامگاه سه شنبه 18 مرداد دومین جشنواره انگور با حضور شهردار ارومیه، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و سایر مسئولین و میهمانان در دهکده ساحلی چی چست افتتاح شد.

قدمت جشنواره انگور به 3 هزار سال قبل بازمی‌گردد که هر ساله در زمان برداشت انگور از نیمه دوم شهریور تا اوایل مهر ماه برگزار می‌شده است.

‌سلامتی دبیر اجرایی جشنواره و معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در این مراسم گفت: اهم اهداف برگزاری جشنواره، معرفی فرهنگ بومی و آشنایی با نحوه برداشت انگور و تولید کشمش به روش سنتی، نقش انگور در اقتصادکشاورزی، صنعت، گردشگری و کار آفرینی، معرفی سرمایه گذاران داخلی و خارجی و توسعه صنعت توریسم است.

وی در ادامه افزود: در دومین جشنواره انگور که تا 21 شهریور ادامه دارد 60 غرفه در موضوعات مختلف از قبیل صنایع دستی، معرفی انواع انگور، غذاهای سنتی برپا شده است و برنامه‌های متنوع و شاد فرهنگی نیز برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.

در راستای دومین جشنواره انگور، جشنواره بادبادک‌ها نیز در همان مکان برگزار شد و مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت. همچنین‌ به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا شد.

پایان افتتاحیه نیز با رونمایی از تمبر دومین جشنواره انگور توسط شهردار ارومیه و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه بود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا