گوناگون

بزرگترین باغ سیب پاکوتاه جنوب آذربایجان غربی در مهاباد احداث شد

81206990 5770852

به گزارش خبرنگار ایرنا، این واحد باغ سیب پاکوتاه در روستای قم قلعه از توابع این شهرستان احداث شده که برای تجهیز و نهالکاری آن در مجموع بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

مسوول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ارقام نهال های این باغ شامل گالا، دلبار استیوال (دورنگ فرانسه)، گلدن دلیشز (لبنانی زرد)، رد دلیشز (لبنانی قرمز) و گرانی اسمیت (سیب سبز فرانسه) است که بر روی پایه های پاکوتاه مالینگ مرتون MM106 ،MM111 و M7 قرار گذاشته شده و دارای داربست سیمی است.

حسین عزیزی افزود: در این باغ بیش از 17 هزار نهال از ارقام مختلف سیب پاکوتاه کاشته شده و سیستم آبیاری بکارگرفته شده در آن نیز از نوع قطره ای است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان بیش از شش هزار و 300 هکتار باغ سیب وجود دارد اضافه کرد: از این مقدار تنها 110 هکتار آن از ارقام پاکوتاه است.

وی یادآور شد: احداث باغات سیب پاکوتاه با استقبال خوب باغداران مهابادی مواجه شده و در زمان حاضر بیش از 400 هکتار باغ سیب پاکوتاه در این شهرستان در دست احداث است.

عزیزی تسهیل در عملیات هرس، سمپاشی و برداشت محصول، باردهی زودهنگام معمولاˈ در سال دوم و سوم پس از کاشت و عدم تناوب باردهی در سالهای مختلف را از مزایای باغات سیب پاکوتاه عنوان کرد.

وی یادآور شد: در مهاباد بیش از 10 هزار و 300 هکتار باغ وجود دارد که بیشترین مقدار آن به سیب اختصاص یافته به طوری که این شهرستان را به یکی از قطب های مهم تولید این محصول در آذربایجان غربی تبدیل کرده است.

در هفته جهاد کشاورزی 19 طرح با بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار در بخش های دام و طیور، زراعت و باغات به بهره برداری رسید.

در شهرستان مهاباد بیش از 80 هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی وجود دارد.

7512/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا