گوناگون

بزرگترین خدمت در شرایط کنونی کوچک کردن دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه درسفر یکروزه به استان قزوین پس از بازدید از چند شرکت صنعتی در نشست تخصصی با مجمع نمایندگان و استاندار و صنعتگران استان برای حل مشکلات آنها اعلام آمادگی کردند.

IMG20015647

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در این جلسه که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: سفر یازدهم کمیسیون صنایع مجلس به استانها امروز به قزوین انجام شد که این کار ارزشمند می تواند نمایندگان را در قانون گذاری درست و منطقی کمک کند.

ارتقاء بهره وری در کشور ضروری است

ابوترابی فرد تصریح کرد: همه باید برای ارتقاء بهره وری در کشور تلاش کنیم زیرا کشورهای جنوب شرقی آسیا با بهره وری بالا حدود 70 درصد نقدینگی مورد نیاز خود را از بهره وری تامین کرده اند که به کاهش هزینه ها نیز منجر شده است اما این موضوع در دولت و بخش خصوصی کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی افزود: استفاده از فنآوری های نوین از عوامل دیگر موفقیت بنگاههای اقتصادی است که باید بسرعت خود را با شرایط روز هماهنگ کرده و کالای جدید با برند جدید را به بازار عرضه کنید.

IMG20005195

ابوترابی فرد بیان کرد: مدیران واحدهای صنعتی باید بهره وری واحدهای خود را افزایش دهند زیرا اقتصاد امروز بر پایه نوآوری علمی شکل گرفته و فروش دانش در کشورها تجارت شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشور شاید فقط چهار بنگاه اقتصادی حدود 10 درصد هزینه های خود را در حوزه تحقیق وتوسعه بکار گرفته و هزینه می کند در حالی که این موضوع می تواند به ارتقاء بهره وری کمک موثری کند.

ابوترابی فرد اظهارداشت: مدیریت راهبردی امروز یک علم است و اگر با دانش ارتباط برقرار کنیم می توان به سود اقتصادی مناسبی دست یافت.

کوچک شدن دولت بزرگترین خدمت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:بزرگترین خدمت مدیران دستگاههای اجرایی در شرایط کنونی آن است که کار خود را به بخش خصوصی واگذار و با کوچک کردن خود به چابک شدن ادارات و کاهش هزینه ها کمک کنند.

IMG20015390

وی افزود: بدنه بزرگ، حجیم و ناکارآمد ما را دچار مشکل کرده به طوری که در سال 84 حدود 25 هزار میلیارد تومان، سال 90 حدود 80 هزار میلیارد تومان و سال گذشته بیش از 119 هزار میلیارد تومان فقط هزینه جاری کشور بوده که تمامی درآمدهای کشور را بلعیده و این وضعیت نگران کننده است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: نقش مدیران در کوچک کردن دولت و واگذاری خدمات به بخش خصوصی بسیار مهم و تعیین کننده است که امیدواریم این کار با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا