گوناگون

بزودی نسل جدید تلفن همراه در مازندران راه اندازی می شود/ اجرای هم کدسازی در استان

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز باباجانی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ارتباطات با بیان اینکه این شرکت به شرکت خصوصی تبدیل شده و برای خود  بودجه وبرنامه مستقل دارد گفت: مازندران در بخش دیتا 71 میلیارد تومان هزینه سرمایه ای لحاظ شده است در حالی که سال 92 حدود 44 میلیارد بوده که با رشد  27 میلیارد تومانی مواجه هستیم.

وی بیان داشت: تلاش ما حذف شکاف دیجیتالی است، یعنی همه جای استان هر آنچه نیاز مردم باشد تامین شود و در مازندران مشکلی به نام تلفن فیکس نداریم و هیچ بودجه دولتی در حوزه فیکس لحاظ نشده است.

باباجانی تصریح کرد: درحوزه اینترنت پرسرعت آنچه به مازندران تعلق گرفت 81 مرکز بوده که چند روز پیش توسط ریاست جمهوری در سطح کشور به بهره برداری رسید و با نصب وراه اندازی این 81 مرکز که هفته بعد به بهره برداری خواهد رسید، هیچ مرکز دارای شبکه سیمی در مازندران نخواهید یافت که تجهیزات دیتا پرسرعت در آنجا نصب شده باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران  از وجود سه هزار شماره در مازندران خبر داد وگفت: تمام نقاط ومراکز صعب العبور شبکه سیمی دار مازندران که شامل 81 نقطه بود به یمن هفته ارتباطات از این طرح بهره مند شدند.

وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت مازندران را 37 درصد ، ضریب نفوذ تلفن همراه اول مازندران را 72 درصد اعلام کرد و گفت: 274 هزار و500 پورت پرسرعت در استان نصب شده است.

وی بیان داشت: تقریبا دو میلیون و200 هزار همراه اول در مازندران مشغول به کار است وهر خانوار چهارنفره سه خط همراه اول دارند وهر چهار خانوار یک adcl دارند.

باباجانی از اجرای طرح هم کدسازی در استان خبرداد و تصریح کرد: دراین طرح کد مازندران011 شده و به کلیه شماره های مشترکین مازندران یک رقم اضافه شده و شماره ها هشت رقمی خواهد شد و مدت زمان تعیین شده این طرح برای اجرا در مازندران  28/3/93اعلام شده است که به اعتباری بالغ بر یک میلیاردتومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران اظهار داشت: هزینه ایجادیک خط تلفن در مازندران به طور میانگین  500هزار تومان بوده ولی ازمشترکین تنها 53 هزار تومان دریافت می شود که با افزایش بالای کابل و دیگر تجهیزات نیاز است به سمت شبکه بیسیم پناه ببریم.

این مسئول افزود: ضریب نفوذ تلفن شهری مازندران 50، ضریب نفوذ روستائی 40 درصد است درحالی که میانگین ضریب نفوذ کشور37 است و ما با فراوانی ضریب نفوذ تلفن درمازندران مواجه هستیم و بایدامکانات سیمی را دایر کنیم.

باباجانی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات مازندران چهار میلیاردتومان ازمردم طلبکاراست بیان داشت: نگاه من نسبت به این امر مشتری مداری است و به دلیل مشکلات مردم این فرصت به مشترکین داده می شود تا قادر به پرداخت قبوض باشند، ضمن اینکه به شدت مخالف قطع ارتباط به دلیل بدهی هستم.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد از سهام مخابرات در اختیار دولت بوده که پایان هرسال پس ازمجمع عمومی سهم خود را دریافت می کند و کلیه شرکت های مخابرات کشور تابع بودجه شرکت مخابرات ایران هستند، ضمن اینکه شرکت مخابرات در تنظیم مقررات پهنای باند ونظارت برتعرفه ها واجرای مقررات زیر نظر دولت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا