گوناگون

بسته نهایی غربالگری معتادان امسال ابلاغ می شود

81159002 5686234

ˈعلیر ضا نوروزیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سیستم های ادغام و غربالگری معتادان کشور در حال بازبینی است،افزود:در سیستم نهایی، پس از غربالگری با تشخیص شدت ابتلای فرد به مصرف مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه اولیه و درمان در سه سطح مصرف پایین، متوسط و بالا آغاز می شود .

وی اظهارداشت: برای معتادان با شدت اعتیاد بالا پس ازغربالگری به پزشک عمومی معرفی و پس از تشخیص مداخلات درمانی به کارشناس سلامت مراکز بهداشتی ارجاع می شود .

نوروزی ادامه داد:معتادان دارای اعتیاد متوسط نیز به کارشناسان سلامت معرفی و پس ازآن مداخلات مختصر آغاز می شود و معتادان با درجه پایین اعتیاد نیز پس از معرفی به کارشناس سلامت اقدامات پیشگیرانه اولیه و تقویت خود مراقبتی برای آنان آغاز می شود .

رییس اداره پیشگیری و درمان سوءمصرف موادمخدر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد:در سیستم غربالگری شناسایی مبتلایان به مواد مخدر به دوصورت خود بیماریابی و شناسایی از سوی کارشناسان مراکز بهداشتی همراه با چکاپ های بهداشتی ودرمانی درخواستی بیماران نظیر فشار خون و دیابت انجام می گیرد .

این مسئول در وزارت بهداشت، آموزش مهارت های زندگی برای جوانان و تحکیم بنیان خانواده از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی را از اقدامات سالانه این اداره برای پیشگیری و کاهش ابتلا به مصرف مواد مخدرعنوان کرد .

بر اساس آمارهای اعلام شده، یک میلیون و 235 هزار نفردر کشور مبتلا به مصرف مواد مخدر هستند.

رییس اداره پیشگیری و درمان سوءمصرف موادمخدر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور برای شرکت در کارگاه کشوری ادغام خدمات اختلالات مصرف مواد مخدر در نظام مراقبت های اولیه سلامت به شهرکرد سفر کرد.

8125

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا