گوناگون

بندر شهید رجایی در مسیر تبدیل شدن به بندر کانونی در منطقه خلیج فارس قرار دارد

81139021 5651802

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمجتبی خوش نیتˈ روز شنبه در حاشیه بازدید رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از بندر شهید رجایی، اظهار داشت: مجتمع بندری شهید رجایی هم اکنون با 40 پست اسکله توانایی پهلودهی کشتی هایی با ظرفیت 145 هزار تن و و نسل هفتم کشتی های کانتینری جهان (با ظرفیت 15 هزار TEU) را دارد.

وی تصریح کرد: این مجتمع عظیم بندری، با برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در نزدیکترین نقطه به تنگه هرمز و دهانه ورودی خلیج فارس، به دلیل فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها، با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، مهمترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به تنهایی عهده دار بیش از 55 درصد حجم این مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات و صادرات و ترانشیپ است.

خوش نیت در این بازدید آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای حضور سرمایه گذاران، خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی ، شرکت ها و اپراتورهای بندری را اعلام کرد.

ˈمحمد فروزندهˈ رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در این بازدید با حضور در فاز دوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی امکانات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید از مراحل لایروبی حوضچه شماره سه، جرثقیل های کانتینری، فعالیت های لجستیکی کالا و ترمینال ها و انبارهای کالای فله بخش دیگری از این برنامه بود.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران با چهار هزارو 800 هکتار وسعت در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا