گوناگون

برای کاهش فاصله اقتصادی در استان تلاش می کنیم

81138994 5651758

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش روز شنبه در جریان اولین سفر خود به خلخال افزود: وضعیت مالی استان روبه بهبود است و برای کاهش فاصله توسعه بین منطقه جنوب با سایر مناطق دیگر استان اقدام مناسب صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد : با وجود رشد فرهنگی شهرستان خلخال آهنگ توسعه عمرانی وزیربنایی در این شهرستان ضعیف بوده است.

او اضافه کرد: خلخال باوجود تاریخ قدمت تاریخی فاقد راه مناسب ارتباطی می باشد و بهره مندی از جاده اصلی ایمن واستاندارد از حقوق مسلم اهالی این شهرستان می باشد.

خدابخش که از راه خلخال – فیروزآباد بازدید می کرد، اظهار کرد: برای تکمیل وبهره برداری از این محو ارتباطی که بعنوان راه اصلی جهت دسترسی مردم به مرکز استان وکشورمحسوب می شود تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت .

او اضافه کرد : این پروژه در چهار قطعه وبا بکارگیری سه پیمانکار توانمد در حال اجرا بوده وبا تکمیل پل بزرگ احداثی در قطعه دو این راه امسال عبورومرور از آن برقرارخواهد شد.

وی با بیان اینکه از مسیر 32 کیلومتری این راه در سال های گذشته پنج کیلومتر اسفالت شده است ، افزود: در صورت تامین اعتبار لازم برای آسفالت کامل این مسیر اصلی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد :با توجه به ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف عمرانی واقتصادی خلخال نگاه به این شهرستان نگاه ویژه ای است.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از پروژه راه خلخال – کلوربه درام در استان زنجان نیز گفت: با توجه به عبور این راه از یک منطقه معتدل در جنوب استان تکمیل وبهره برداری از آن می تواند به عنوان یکی از شریان های ارتباطی استان اردبیل با استانهای همسایه ودسترسی به مرکز کشور مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ، در این بازدید علی حیدری مدیر کل راه وشهرسازی استان گفت: برای تکمیل وبهره برداری از راه اصلی خلخال به فیروزآباد امسال 160 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که با تامین این اعتبار بهره برداری کامل از این پروژه تا پایان تابستان امسال دور از اانتظار نخواهد بود.

وی در خصوص راه اصلی خلخال به درام نیز اظهار کرد: برای اجرای این پروژه 55 کیلومتری 440 میلیارد ریال براورد هزینه شده که تا کنون 180 میلیارد ریال برای عملیات اجرایی راه سازی مسیر هزینه شده وامسال علاوه بر قطعات در حال اجرا ، عملیات اجرایی یک قطعه 5 کیلومتری نیز در حوزه استحفاظی استان اردبیل اغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل در سفر امروز خود به خلخال که به همراه نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس وجمعی از مدیران اجرایی استان صورت گرفت؛ از راه خلخال به فیروزاباد ، پروژه راه خلخال به درام در استان زنجان ، سد خانقاه بفراجرد ، کارخانه سیمان خلخال، پروژه گردشگری اندبیل وسد معیشتی روستای بلیل بازدید وازنزدیک درجریان روند عملیات اجرایی ومشکلات فراروی این پروژه ها قرار گرفت.

7119/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا