گوناگون

بهره‌وری از شیلات در استان بوشهر کم است/ افزایش تولید میگو در استان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عوض‌پور عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی مقام نخست کشور را دارد و شاهد تولید بخش عمده‌ای از میگوی کشور در این استان هستیم.

وی تصریح کرد: در حالی که استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه شیلات است ولی بهره‌وری از شیلات در استان بوشهر کم است و باید تلاش کنیم تا میزان بهره وری در بخش شیلات را در استان بوشهر افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر تاکید کرد: جایگاه استان در بخش صید و صیادی و آبزی پروری قابل قبول نیست و باید با برنامه‌ریزی مناسب و هدف‌گاری در این بخش شاهد رسیدن استان به جایگاه واقعی ان باشیم.

وی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش میزان برداشت میگو در استان بوشهر خبر داد و افزود: میزان برداشت میگو در استان بوشهر با تقویت بخش مدیریت در این صنعت از 10هزار تن افزایش می‌یابد.

لزوم تشکیل ستاد میگوی کشور در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش میگوی بوشهر نیز در این آئین با اشاره به به تولید ۷۰ درصد میگوی کشور در استان بوشهر اظهار داشت: مشکل اصلی فعالان این صنعت در استان نبود برق و آب در بیشتر سایت‌های پرورش میگو است که امیدواریم با تلاش مسئولان این مشکل حل شود.

محمد قدسی بر لزوم تشکیل ستاد میگوی کشور در استان بوشهر تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: فعال‌ترین شبکه دامپزشکی و مهمترین مرکز تشخیص بیماری‌های میگو در استان بوشهر قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که در این آئین حسین بهمنیاری به‌عنوان مدیرکل شیلات استان بوشهر معرفی و از خدمات دهیار حاجیان تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا