گوناگون

به ازای هر 100 دانش آموز سمنانی یک مدرسه وجود دارد

استاندار سمنان گفت: به ازای هر 10 دانش آموز یک معلم و به ازای هر 100 دانش آموز یک مدرسه در استان سمنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد وکیلی، در شورای آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر، اظهارکرد: استان سمنان از نظر این شاخص‌ها در وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان‌ها قرار دارد.

وی، با اشاره به اجرای طرح تعالی در 55 مدرسه استان به موفقیت دانش آموز یکی از روستاهای استان در کنکور امسال اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش باید روستاهایی که دانش آموزان نخبه‌ای دارد را شناسایی کرده و طرح تعالی را در مدارس روستایی اجرا کند.

وکیلی با اشاره به برخی مشکلات آموزشی در سیستم آموزشی کشور تصریح کرد: متاسفانه در سیستم آموزشی کشور ما کمتر به آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان توجه می‌شود و این در حالی است که دانش آموزان باید در مدرسه با مهارت‌های زندگی آشنا شوند.

استاندار سمنان اضافه کرد: دوره پیش دبستانی دوره حساس و مناسبی است که باید در آن دانش آموز برای ورود به دبستان مهیا شود.

وی با اشاره به دوره‌ها و مقاطعی نظیر پیش دبستانی و پیش دانشگاهی، ادامه داد: باید در این مقاطع دانش آموز برای ورود به مقطع دیگر آماده شود و یا برای ورود دانش آموز از مقطع راهنمایی و ابتدایی به مقاطع بالاتر باید برنامه ریزی و آموزش داده شود چرا که نیازهای دانش آموزان در این مقاطع با هم متفاوت است و آموزش و پرورش و نهاد مدرسه وظیفه دارد که این مهارت‌ها و آموزش‌ها را به دانش آموزان انتقال دهد.

عالی ترین مقام اجرایی استان به اهمیت جشن تکلیف دانش آموزان دختر اشاره کرد و گفت: دانش آموزان دختر در این مقطع باید آموزش‌های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه مشکل امروز ما حجاب نیست به هجمه فرهنگی غرب به ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مشکل ما در بحث “عفاف” است چراکه عفاف جامعه ما مورد هجوم فرهنگی قرار دارد و لذا نهاد آموزش و پرورش باید بطور جدی به آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان توجه کند.

وکیلی بر شناسایی آسیب‌هایی که دانش آموز را در مسیر مدرسه تهدید می‌کند تاکید کرد و مدیران آموزش و پرورش استان را موظف به شناسایی آسیب‌های احتمالی مدارس روستایی و شهری استان برای طرح در نشست بعدی شورای آموزش و پرورش استان کرد و افزود: با بازگشایی مدارس مطمئناً عده‌ای در کمین دانش آموزان هستند و لذا باید محیطی امن برای دانش آموزان فراهم شود.

وی گفت: در این ارتباط کلانتری‌های محلات مختلف استان را موظف به برپایی نشست‌های مشترک با مدارس هر محله کرده است و قرار است مناطق آلوده و خطرآفرین که در مسیر عبور دانش آموزان وجود دارد را تخریب و پاکسازی کنند.

وی با اشاره به کمبود احتمالی برخی امکانات آموزشی تصریح کرد: در استان سمنان باید هیچ مدرسه و کلاس درسی وجود نداشته باشد که دانش آموزان آن به خاطر کمبود امکانات آموزشی دچار مشکل و نقصان در آموزش شوند.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه امکانات متعدد آموزشی در خارج از فضای مدارس وجود دارد، افزود: امکانات متعدد آموزشی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و حتی در برخی واحدهای تولیدی استان وجود دارد که اگر نیاز باشد این آمادگی وجود دارد که این امکانات در اختیار دانش آموزان استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما به طور مناسب از امکانات استفاده نمی‌شود، اذعان کرد: یکی از مهارت هایی که باید به دانش آموزان آموزش داده شود، آموزش “بهره وری“ است چراکه اگر سطح بهره‌وری را بالا ببریم بسیاری از مشکلات امروز کشور مرتفع می شود.

وی در پایان به وعده‌های رییس جمهور دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: همان‌طوری که ریاست جمهوری تاکید کرده‌اند در این دولت نباید هیچ مانعی برای توسعه علم و فناوری وجود داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا