گوناگون

بوستان سبز زیر پای روزه داران

81222792 5798242

ساعت به هفت یا هشت عصر که نزدیک می شود، حال و هوای بوستان ها و مکان های تفریحی ایلام با حضور خانواده های ایلامی که دوستان و آشنایان خود را برای افطاری دعوت کرده اند، بسیار دیدنی و طرب ناک می شود.

این چند سال است که هوای گرم تابستان و شب های کوتاه آن لحظه دور هم بودن و خوش بودن برای افطاری در ماه مبارک رمضان را فراهم می کند تا مردم ایلام آیین مهمانی افطار را در بوستان های شهر به ویژه «چغا سبز» و «کوثر» برگزار کنند.

کافی است که از کنار یکی از این بوستان ها گذر کنی تا با حال و هوای مردم روزه دار که در سایه سار درختان آرمیده اند و شور و شوق کودکانی که مشغول بازی و شادی اند بیشتر آشنا شوی.

لحظه ها که به اذان مغرب نزدیک تر می شود، بساط کباب و آش رشته و حلیم و عطر خاص غذاهای محلی این دیار حال و هوا و جنب و جوش مردم روزه دار را به گونه بسیار خوشایندی دیدنی می کند.

یکی از سنت های مردم مهمان نواز ایلام افطاری دادن به اقوام و خویشاوندان و دوستان و همسایگان است که به صورت دوره ای برگزار می شود.

به منظور حضور اعضای خانواده و راحتی همه افراد بیشتر خانواده های ایلامی دوست دارند که سفره افطاری را در سبزه زاران و بوستان های شهر پهن کنند و لحظه های دور هم بودن در این ماه دعا و نیایش را با به جا آوردن سنت حسنه صله رحم به خوبی برگزار کنند.

شور و نشاط افراد و بی قراری روزه اولی ها در این ماه مبارک برای آغاز افطار خود حال و هوای خاصی در بین مردم ایجاد کرده به گونه ای که اغلب در طول روز می توان حال و هوای خوش ماه مبارک و پر فضیلت ماه رمضان را در چهره و درون آنان به خوبی درک کرد.

مردم استان شیعه نشین و ولایت مدار ایلام با شور و علاقه وصف ناشدنی پس از شنیدن صدای ربنا و اذان از گلدسته های مساجد شهر و روستا و نماز و دعا و قرآن خوانی با خرما و شیر و چایی و نان و پنیر و گردو افطار می کنند.

حضور در مهمانی های خانوادگی در ماه رمضان از سنت های بسیار پسندیده و نیکوی دیار مهمان نواز ایلام است که حال و هوای خاصی به این ماه مبارک می بخشد.

اغلب پارک ها و بوستان های محلی ایلام در روزهای تعطیل به ویژه شب های پنج شنبه و جمعه از حضور گسترده و با نشاط خانواده های ایلامی در میان خنده و شادی کودکان در قصرهای بادی حال و هوای خاصی به شب های رمضان می دهد.

به راستی که افطاری در کنار هم، شاد بودن جمع خانواده و محفل دوستانه و دعا و قرآن خوانی های این مردم در ماه مهمانی خدا چه برکت و شکوه و لذتی دارد، اگر باور ندارید امتحان کنید تا از برکت های دعا و قرآن خواندن های دسته جمعی بهره مند شوید. ک/4

7177/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا