گوناگون

دندان های زیبا و بادوام با مراقبت دایمی امکان پذیر است

81222790 5798239

دکترساسان مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار بالای دندان های پوسیده در کودکان افزود: مراقبت از دندان ها با تغذیه سالم از زمان بارداری مادر باید شروع شود.

وی اظهار کرد: مصرف روزانه یک لیتر لبنیات به ویژه شیر در دوران بارداری مادر نقش بسیار زیادی در رویش دندان های مستحکم در کودکان دارد.

وی تصریح کرد: از زمان رویش دندان های شیری در هفت ماهگی والدین روزانه سه بار با پیچاندن گاز استریل تمیز دور انگشتان دهان کودک خود را تمییز کنند.

این متخصص دندانپزشک با بیان اهمیت رنگ دندان در حفظ زیبایی کودکان از مادران خواست برای پیشگیری از سیاه شدن دندان اطفال دقت کنند که در هنگام خوراندن قطره آهن از برخورد این دارو به دندان کودکان پیشگیری شود و پس از چکاندن آن در حلق کودک حتما دندان های کودک را تمییز کرده و سپس به او آب میوه پرتقال بدهند.

مرادی آموزش مسواک زدن به کودکان، استفاده از مسواک های مخصوص کودکان، خمیر دندان های میوه ای و در نهایت نهادینه کردن مراقبت از دندان ها روزی سه مرتبه در از دیگر وظایف والدین برای دندان های سالم به کودکان است.

وی با بیان این نکته که وجود دندان های پوسیده و ناسالم در دهان کودکان با توجه به مهمترین وظیفه دندان یعنی جویدن غذا نقش مهمی در تغذیه رشد جسمی، تکلم و روابط اجت دارد ازماعی او در میان همسالان دارد از والدین خواست سالانه دو مرتبه برای معاینه بالینی دندان های کودک به دندان پزشک مراجعه کنند.

وی به استفاده کودکان از تنقلاتی مانند چیپس، پفک، لواشک اشاره کرد و افزود: جایگزین کردن میوه ها نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها دارد.

8143/671

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا