گوناگون

بوکس ورزش سوم گنبدکاووس است

fه گزارش خبرنگار مهر، نور محمد جعفری، شامگاه سه شنبه در جلسه معارفه هیات بوکس شهرستان، با بیان این که مقام معظم رهبری در کنار تحصیل و تهذیب توصیه اکید نیز به ورزش داشته اند، گفت: کارکردهای ورزشی متفاوت است و هر چه از سمت زندگی سنتی به سمت زندگی صنعتی پیش می رویم کارکردهای آن نیز فراوانی بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: انسانی که سالم نباشد نمی تواند از مملکت و ناموس و کشور خود دفاع کند و سالم بودن در ورزش کردن است.

وی با بیان این که رشته بوکس به عنوان یک رشته هنری یا بازی دفاع از خود محسوب می شود، اضافه کرد: می توان به جرات گفت بعد از والیبال و سوارکاری ، ورزش بوکس سومین ورزش در گنبد است که با توجه به تماشاپذیری جوانان می توان از ناامنی بالقوه آن جلوگیری کنیم.

جعفری اظهار کرد: قهرمانان زیادی در ورزش بوکس در گنبد وجود دارند و می توانند نماد شهرت شهرستان ما تلقی شوند، همانطور که فرهاد قائمی در والیبال توانست تاثیرگذار در جهانی کردن شهرستان گنبد باشد.

وی با تاکید بر این که رسانه ها می توانند در افزایش مخاطب یا کاهش آن در رشته بوکس تاثیرگذار باشند، اظهار کرد: نباید از این رشته به عنوان رشته خشن یاد کرد هدف ما ارتقا ورزش شهرستان و خود شهرستان و افزایش رفاه مردم شهرستان از قبیل رشته های ورزشی است.

ناملایمات و برخوردهای نامناسب از طرف فدراسیون بوکس با گنبدکاووس

شهرام غراوی رئیس هیات بوکس نیز گفت :ورزش بوکس در گنبد به مانند هواپیمایی ۵ پیکر می ماند که نشسته باشد و نیاز به اوج گرفتن دارد. با توجه به پتانسیل های شهرستان و کمک دوستان بتوانیم این ورزش را ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: متاسفانه ناملایمات و برخوردهای نامناسب از طرف فدراسیون بوکس کشور صورت گرفته است. بودجه این هیات بسیار ناچیز است و می توان گفت یک پنجم کارکرد ماهانه یک کارگر ساده است با این حال ما نیازهای اولیه و سالن بوکس را تجهیز کردیم و قرار است با برگزاری مسابقات کشوری و قرار دادن جایزه های بزرگ بوکس شهرستان را به دیگر جاهای شهرستان نیز معرفی کنیم.

 در طول یک شال گذشته برای اجرای مسابقات ۵ نوبت ورزشکاران بوکس به استان اعزام و چهار نوبت نیز تیم باشگاه های استان به گنبد آمده اند. ۳ نفر از تیم بزرگسالان ما به تیم ملی راه یافته است. امیدواریم بتوانیم هر ساله مسابقات کشوری را در گنبد برگزار نماییم و برای شروع کار اولین مسابقه ما در ۲۴ آبان با تیم تهران یا کرج خواهد بود .

وی گفت : با توجه به رایزنی های انجام شده با فدراسیون کشور اگر ما زمینی را از طریق تربیت بدنی یا شورای شهر به این فدراسیون معرفی کنیم آنان ۷۰درصد از هزینه ساخت و ساز را تقبل خواهند کرد که امیدواریم این مهم هرچه زودتر اتفاق افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا