گوناگون

۳۵۰۰ نفر در استان سمنان بی سواد هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا جهان عصر سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان سمنان در استانداری با بیان اینکه دو درصد از جمعیت این استان بی سواد هستند، بر تلاش و همکاری دستگاه های اجرایی برای شناسایی افراد بی سواد و کم سواد در استان تاکید کرد.

 به گفته وی بیشتر آموزش‏ گیران نهضت سوادآموزی در استان سمنان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قرار دارند  .

استان سمنان دارای رتبه نخست کشوری از نظر جمعیت باسواد است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان مشکل اصلی آموزش و پرورش در این بخش را شناسایی افراد بی ‏سواد دانست و تصریح کرد: برای رفع این چالش باید دستور کاری مبتنی بر شناسایی و تشویق افراد بی‏ سواد برای جذب در نهضت سوادآموزی به دستگاه‏ های اجرایی ابلاغ شود.

جهان با اشاره به حمایت از ارایه خدمات به آموزش‏ دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: هر فرد آموزش‏ دهنده باسواد با انعقاد قرارداد موسسات آموزشی و مدیران واحدهای آموزشی می‏ تواند به صورت فرد به فرد یا گروهی به بی‏ سوادان یا کم‏ سوادان آموزش دهد.

وی با بیان اینکه این استان دارای رتبه نخست کشوری از نظر جمعیت باسواد است اظهار داشت: در تلاش هستیم با راهکار‏های مناسب در این زمینه جشن پایان بی‏ سوادی را در استان سمنان برگزار کنیم.

دغدغه‏ اصلی آموزش و پرورش رفع مشکلات نهضت سوادآموزی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در صورت قبولی و کسب مدرک دوره سوادآموزی، به ازای هر فرد هفت میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و در دوره انتقال ۷۵۰ هزار ریال و نیز در دوره تثبیت سوادآموزی ۹۰۰ هزار ریال از سوی آموزش و پرورش به آموزش‏ دهندگان سوادآموزی پرداخت می‏ شود.

جهان با بیان اینکه با تلاش دست‏ اندرکاران نهضت سوادآموزی، جشن پایان بی‏ سوادی در استان سمنان برگزار می‏ شود، تاثیر نهضت سوادآموزی در افزایش فرهنگ اجتماعی آحاد مردم را بالا دانست.

وی در خاتمه افزود: به منظور تحقق کامل پیام تاریخی امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری و برای دستیابی به باسوادی کامل، یکی از دغدغه‏ های اصلی آموزش و پرورش رفع مشکلات نهضت سوادآموزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا