گوناگون

بوی مهر برای چه کسانی خوش است

بوی مهر می‌آید، بازار فروش لوازم التحریر این روزها در تب و تاب است اما این ایام همه خوش است؟!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، برخی خانواده‌ها لوازم التحریر سال‌های تحصیلی گذشته را برای فرزندانشان آماده می‌کنند تا فرزندانشان با همان لوازام راهی مدرسه شوند.

برخی خانواده‌ها نیز دانش آموز کلاس اولی دارند و بر خلاف وجود توان خرید لوازم التحریر مجبورند فرزندانشان را به بازار ببرند، تا با کمترین هزینه بتواند تمام وسایل مورد نیاز را تهیه کنند، اما در همان گوشه و کنار خانواده ای مرفه سعی بر خرید بهترین و رنگی ترین لوازم را برای فرزندش دارد و این فاصله طبقاتی در حال حاضر در بازار فروش لوازم التحریر بیداد می‌کند و تنها دل فرزندان قشر ضعیف آزرده می شود.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر در همدان بزرگترین معضل فروش لوازم التحریر را عدم توان خرید قشر ضعیف جامعه دانست.

“عباس ستاره” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهارکرد: قشر ضعیف جامعه توان خرید لوازم التحریر با کیفیت را ندارند و مجبور به خرید دفترهای دولتی هستند که این دفترها شکیل نبوده و به این ترتیب بچه‌ها این گونه لوازم را دوست ندارند.

وی افزود: در صورتی‌که دفترهای دولتی کمی رنگی و شکیل تر باشند قشر ضعیف جامعه نیز با خرید این نوع لوازم التحریر در کنار فرزندانشان شرمنده نمی‌شوند.

ستاره تصریح کرد: برخی خانواده‌ها در رفاه مالی هستند و پرداخت هزینه گران قیمت برایشان مشکلی ندارد، اما زمانیکه فرزندان قشر ضعیف جامعه خانواده‌های مرفه را می بینند که برای فرزندان خود بهترین لوازم التحریر را خریداری می کنند احساس ناراحتی می کنند.

ستاره تاکید کرد: برای یکسان سازی توان خرید لوازام التحریر باید تولید لوازم التحریر در داخل کشور انجام شود تا قیمت‌ها پایین بیاید و به این ترتیب همه قشر جامعه توان خرید داشته باشند، چرا که در داخل کشور بهترین متخصص ها و بهترین افکار برای تولیدات وجود دارد.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر همدان به برگزاری نمایشگاه پاییزه و برگزاری نمایشگاه‌های متفرقه از جمله برگزاری نمایشگاه فروش لوازم التحریر در پارک مردم اشاره کرد و گفت: فروش لوازم التحریر فصلی بوده و نباید مسئولان اجازه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت لوازام التحریرهای داخل نمایشگاه‌ها گران قیمت‌تر از بازار بوده، چرا که آنها لوازم مورد نظر برای عرضه به مردم را از بازار تهیه می‌کنند بنابراین مجبور هستند قیمت لوازم را کمی بالاتر از بازار به فروش برسانند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا