گوناگون

بیش از 9 هزار گواهینامه مهارتی هوشمند مهارت در سیستان و بلوچستان صادر شد

محمد جهانتیغی روز دوشنبه با بیان اینکه فرآيند طراحي ساختار و توليد سامانه هاي سخت افزاري و نرم افزاري كارت هاي هوشمند مهارت از تابستان سال گذشته آغاز شده است به خبرنگاران گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد 9 هزار و 317 کارت مهارت هوشمند صادر شده است.

وی فرآيند طراحي ساختار و توليد سامانه‌هاي سخت افزاري و نرم افزاري  و صدور كارت‌هاي هوشمند مهارت را در راستاي استقرار دولت الكترونيك و استاندارد سازي، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآيندها و با اهداف بازنگري، توسعه و بهينه سازي الگوهاي ارزشيابي مهارت در سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور عنوان کرد.

جهانتیغی در خصوص ويژگي‌هاي گواهينامه‌هاي مهارتی هوشمند بيان داشت: بر روي كارت هوشمند مشخصات فردي شامل نام ونام خانوادگي، شماره ملي، محل و تاريخ صدور كارت و كدشناسايي درج شده است و اين كارت داراي حافظه رایانه‌ای است كه اطلاعات گواهينامه‌هاي مهارت افراد تا تعداد 20 گواهينامه قابل ثبت در آن است.

وی به نحوه استعلام گواهينامه هاي مهارت از طريق اين كارت هوشمند اشاره كرد و گفت: اين كارت هوشمند به سيستم جامع پورتال سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور متصل است و استعلام آن درصورت نياز از سوي نهادها و سازمان ها بدون نياز به مكاتبات اداري و كاغذي به صورت آنلاين با وارد كردن كد شناسايي كه بر روي كارت درج شده در سامانه مذكور قابل انجام است.

وی درخصوص ميزان امنيت كارت هوشمند مهارت نیز گفت: اين كارت از كدهاي امنيتي سه لايه برخوردار است و بنابراين در فرآيند استعلام امكان جعل وجود ندارد.

وي تجميع اطلاعات گواهينامه هاي مهارتي فرد در يك كارت هوشمند، ارتقاي سلامت و امنيت گواهينامه‌هاي مهارت، جلوگيري از اقداماتي مثل جعل و حذف فرآيندهاي كاغذي را از جمله دستاوردهاي صدور گواهينامه هاي مهارتي در قالب كارت هاي هوشمند دانست.

وی اعلام کرد: آن دسته از افرادی که تاکنون نسبت به دریافت گواهینامه مهارتی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به حوزه‌های آزموني مربوطه مراجعه و نسبت به تحویل کارت خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا