گوناگون

بیماری حاد و خطرناکی در اردوگاه نگهداری اتباع بیگانه گزارش نشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مهار بحران «التور» استان در سال 92 تحت تدابیر ویژه‌ی مدیریتی و بهداشتی یکی از اقدامات موفق این دانشگاه در سطح کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «طباطبایی» به همراه گروهی از کارشناسان گروه بیماری‌های واگیر بصورت سرزده از اردوگاه الغدیر زاهدان بازدید و بر نظارت و کنترل همه‌ی اتباع خارجی حاضر در اردوگاه برای پیشگیری از بروز و شیوع هرنوع بیماری واگیر تأکید کرد.

وی گفت: در اردوگاه الغدیر زاهدان اتباع خارجی از جمله پاکستانی و افغانی که بصورت غیرمجاز و از مرزهای کشور وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شوند و احتمال شیوع و بروز انواع بیماری‌های عفونی را دارند پس از اسکان موقت نگهداری و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این اردوگاه بعلت پذیرش اتباع خارجی و احتمال شیوع و بروز انواع بیماری‌های خطرناک از جمله «وبا» تحت نظارت و تدابیر ویژه‌ی تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد که پس از غربالگری‌های لازم توسط تیم‌های بهداشتی بیماران در صورت نیاز به بستری تحت درمان قرار گرفته و پس از بهبودی توسط نیروی انتظامی به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

طباطبایی با تأکید بر جدیت در روند بازدیدها افزود: یک تیم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه پزشک، کارشناس و کاردان بیماری‌ها بصورت تمام وقت در این اردوگاه مستقر هستند و کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه بصورت روزانه این مکان را مورد بازدید قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون و با توجه به نظارت تیم‌های بهداشتی دانشگاه وضعیت این اردوگاه از نظر شیوع بیماری‌های واگیر توسط اتباع بیگانه مطلوب است و بیماری حاد و خطرناکی در این اردوگاه مشاهده نشده است.

براساس این گزارش، همه‌ی بیماران مبتلا به التور پارسال، در استان سیستان وبلوچستان اتباع کشورهای بیگانه بودند که این بحران در استان مهار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا