گوناگون

فرماندار نظرآباد: دولت از طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی حمایت می‌کند

فرماندار نظرآباد در ملاقات با کشاورزان نظرآبادی گفت: دولت با تمام توان از طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهریار آقایی، شامگاه روز گذشته، در دومین ملاقات مردمی با 40 تن از کشاورزان نظرآباد در محل اداره جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: دولت تدبیر و امید و به ویژه مدیریت ارشد استان البرز و شهرستان نظرآباد با تمام توان از توسعه کشاورزی حمایت کرده و برای این بخش تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است.

وی افزود: بخش مهمی از فرامین و تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است و اگر می‌خواهیم اقتصاد ایران پویا، فعال و در برابر تهدیدها مقاوم باشد، باید در حوزه کشاورزی به استقلال کامل برسیم.

آقایی تاکید کرد: خوشبختانه شهرستان نظرآباد دارای استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در این بخش بوده و امروز به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری استان البرز شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: با این وجود هنوز به شرایط مطلوب دست‌نیافته و باید به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که از تمام ظرفیت‌های موجود به درستی بهره‌برداری شود.

فرماندار نظرآباد هم‌چنین بر اجرای طرح‌های ویژه با هدف جلوگیری از گرایش کشاورزان به کاشت محصولاتی چون کاهو، فلفل و کلم که نیازمند مصرف آب زیاد بوده و به خاک آسیب وارد می‌کنند، تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید با اجرای سیاست‌های تشویقی کشاورزان را به سمت کاشت محصولات استراتژیکی چون گندم هدایت کند.

برخی از کشاورزان در این جلسه، مسائلی درباره رهاسازی فاضلاب در حاشیه جنوبی شهرستان نظرآباد مطرح و دغدغه‌های خود را نسبت به احتمال ورود پسماندها به آب کشاورزی این منطقه بیان کردند.

فرماندار نظرآباد در این رابطه دستور فوری تحقیق، بررسی و ساماندهی فاضلاب حاشیه جنوبی شهرستان را صادر کرد.

مهم‌ترین موضوعاتی که از سوی فعالان بخش کشاورزی در این دیدار مطرح شد را می‌توان در چند بخش اصلاح سیستم‌های آبیاری مزارع و باغات و استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین تقسیم کرد که فرماندار نظرآباد دستور حمایت از کشاورزانی که به دنبال اجرای طرح‌های مربوط به اصلاح شیوه‌های آبیاری مزارع با هدف مصرف صحیح منابع آب دارند را صادر کرد.

تاکید بر تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تامین اعتبار و اجرای طرح اصلاح شبکه انتقال آب از چاه‌های مجاز به مزارع و باغات کشاورزی از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

هم‌چنین در راستای توسعه طرح‌های کشاورزی در نظرآباد و هم‌چنین حمایت از زنان فعال در این حوزه، فرماندار نظرآباد از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست تا در کمترین زمان نسبت به پیگیری، تامین و تهیه بسته‌های حمایت از زنان فعال در بخش کشاورزی و زنانی که در این حوزه اشتغال‌زایی داشتند، اقدام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا