گوناگون

بیماری کرونا ویروس در کرمان کنترل شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرمان از نظر بیماری‌ها وضعیت چندان مطلوبی ندارد و سه بیمارستان کرمان از نظر زیرساخت‌ها، چارت و بودجه وضعیت خوبی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، دکتر علی‌اکبر حقدوست شامگاه جمعه 10 مهرماه در جلسه هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو 9 دانشگاه تیپ یک کشور است.

وی افزود: کرمان از نظر بیماری‌ها وضعیت چندان مطلوبی ندارد و سه بیمارستان کرمان از نظر زیرساخت‌ها، چارت و بودجه وضعیت خوبی ندارند.

حقدوست با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: اتاق فکر فعالی در دانشگاه تشکیل داده و در راستای تقویت ارتباطات درون و برون دانشگاهی در بخش‌های مختلف استان تلاش کرده و مرتبا گزارش عملکرد به مسوولان استان می‌رسد.

وی افزود: برنامه‌هایی برای ارتقاء نشاط اجتماعی در دانشگاه و جامعه داشته‌ایم و و با اجرای طرح تحول نظام سلامت سعی کردیم با تمام توان بسته‌های این طرح را در کرمان اجرا کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و نظارت‌های اعمال شده، مقدار دریافتی زیرمیزی در هشت ماه اخیر به حدود یک سوم رسیده و در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: بخش خیران سلامت نیز با دانشگاه بسیار خوب همکاری دارند و در این راستا بیمارستان قلب با 130 تخت با کمک خیران احداث خواهد شد.

حقدوست در ادامه تصریح کرد: بدون کمترین تنش اجتماعی در شهر و بیمارستان‌ها، بیماری کرونا ویروس در کرمان کنترل شد.

وی بیان کرد: رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه‌اندازی شده و 16 عنوان نشریه علمی و دو مجله ISI داریم.

حقدوست اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های متعدد بین‌المللی، راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی در زمینه ایدز و … اقداماتی است که در زمینه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفته است.

وی افزود: کار احداث سازمان مرکزی دانشگاه در حال انجام است و برآورد شده حدود 206 میلیارد تومان برای اتمام هزینه نیاز دارد.

حقدوست تصریح کرد: بزرگ‌ترین مانور سراسری زلزله کشور را در اسفندماه سال گذشته در کرمان برگزار کردیم و اورژانس هوایی نیز در کرمان افتتاح شده و تاکنون سرویس‌های متعددی به بیماران داده است.

وی ادامه داد: در مردادماه امسال نیز اتوماسیون اورژانس در کرمان افتتاح شده و تمام مراحل کار رصد و خدمات به صورت آنلاین انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: بیمه‌ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت به خوبی با ما همکاری داشته و حمایت بیمه‌ها را از بیماران و دانشگاه شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا