گوناگون

بی سوادی در خراسان شمالی تا پایان سال آینده ریشه کن می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مودی صبح سه شنبه در جمع مدیران آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: برای رفع معضل بي سوادي در استان بايد تمامي اقشار جامعه و نهادها بسيج شوند.

وی اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با همكاري همه اقشار جامعه، معضل بي سوادي در خراسان شمالي تا پايان سال 94 ريشه كن خواهد شد.

مودی با بيان اينكه اين معاونت به منظور كاهش شمار بيسوادان و رفع معضل بيسوادي در استان تاكنون اقدامات خوبي انجام داده است، گفت: در اين راستا طرح باسواد كردن اولياي بيسواد دانش آموزان، مشاركت دستگاه هاي اجرايي و نهاد هاي مختلف، آموزش سواد توسط دانش آموزان به والدين بيسواد خود و … اجرا شده كه تاكنون نتايج خوبي نیز داشته اند.

اين مسئول در آموزش و پرورش استان بحث سوادآموزي را ريشه در آموزه هاي ديني دانست و افزود: در قرآن كريم و دين مبين اسلام به بحث سوادآموزي و علم آموزي تاكيد بسياری شده از اين جهت بايد تلاش شود تا معضل و موضوع بيسوادي در خراسان شمالی و کشور از بين رود.

مودي همچنين همكاري اقشار مختلف جامعه، موسسات داراي مجوز آموزش مانند مدارس غير دولتي، بسيج سازندگي، مكتب هاي دارالقرآن، دانش آموزان و … را در ريشه كني بيسوادي خراسان شمالي نفش آفرين عنوان كرد.

وي گفت: هر فرد باسوادي كه حداقل يك بيسواد را آموزش دهد از سوي معاونت سواد آموزي حق الزحمه دريافت مي كند.

معاون سواد آموزي آموزش و پرورش استان اطلاع رساني رسانه ها را نيز در اين خصوص موثر خواند.

وي اظهار كرد: با توجه به اينكه در تمام شهرستان هاي استان اقدامات خوبي براي رفع بيسوادي انجام شده؛ در شش شهرستان خراسان شمالی نگرانی خاصی از نظر رفع بی سوادی در مهلت تعیین شده دیده نمی شود اما برای رفع بيسوادي در شهرستان های گرمه و جاجرم این استان باید توجه ويژه ای به این دو شهرستان شود.

به گفته مودی براساس سرشماری سال 90 در سطح استان 867 هزار نفری خراسان شمالی بیش از 50 هزار بی‌سواد در رده سنی 10 تا 45 سال وجود دارد.

معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي اظهار داشت: بیش از 89 درصد جمعیت استان از سواد لازم برخوردار بوده و تنها 9.5 درصد از جمعیت استان بی سواد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا