Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامی

پوشش سخت سوسک ها الهام بخش ساخت تانک ضد انفجار شد + ویدیو

پوشش سخت سوسک ها در حالی الهام بخش ساخت تانک ضد انفجار شده اند که محققان صنایع نظامی BAE در بریتانیا برای اولین‌بار با الهام از سخت پوستانی همانند سوسک و بخصوص با تحقیق بر روی اسکلت خارجی و مستحکم حشرات جان سخت موفق به تولید تانک ضد انفجار شدند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

محققان صنایع نظامی BAE در بریتانیا آلیاژ زره ای را که برای این تانک ضد انفجار تولید کرده اند از مواد موجود در شیشه انعطاف‌پذیر بوده و این آلیاژ شگفت‌انگیز موج حاصل از انفجار تسلیحات ضد زره را به صورت فیزیکی و با تو رفتگی جذب کرده و پس از پایان انفجار به حالت اولیه باز می‌گردد.

این تانک ضد انفجار در حالی با موفقیت آزمایش های خود را پشت سر گذاشته است که این دستاورد محققان صنایع نظامی BAE در بریتانیا نمی تواند به عنوان اولین دستاورد نظامی ثبت شود چرا که اولین نمونه زره فلزی انعطاف‌پذیر ساخته شده به سال ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گردد و جالب است بدانید آن زره هم از اسکلت خارجی سوسک آهنین نمونه‌برداری شده بود.

با نصب زره جدید بر روی ادوات نظامی مثل تانک و نفربر، نیروی عظیم حاصل از انفجار توسط زره و با جذب حرکتی دفع شده و زره پس از انفجار دوباره به حالت اولیه باز می‌گردد.

جنس زره جدید تانک ضد انفجار از آلیاژ تیتانیوم و مواد مورد استفاده در شیشه انعطاف‌پذیر است. نمونه طبیعی این زره در اسکلت خارجی سوسک آهنین موجود است. این اسکلت دارای مقاومت نفوذی بسیار زیاد است و نیروی ضربه زیاد را به صورت حرکتی جذب کرده و دوباره به حالت معمولی باز می‌گردد.

منبع   dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا