Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمحيط زيست

حیوانات عجیب کره زمین که شاید تاکنون ندیده باشید + عکس

کره زمین همواره پر است حیوانات عجیبی که کماکان برای ما انسان ها ناشناخته مانده اند و توضیح بیشتر این که تا به امروز هیچ کس نمی داند که به طور دقیق چند گونه از جاندارن بر روی این کره خاکی زندگی می کنند. بنابراین حیوانات عجیب کره زمین کم نیستند چرا که وقتی فکر می کنید که خوب حالا همه انواع جانداران را دیده اید ، در حالی که خیلی از جانوران از دید ما انسان ها به دور هستند. در ادامه با ما همراه شوید.

میمون امپراطور تامارین یا میمون سبیل بلند : این میمون جالب و دیدنی که با نام علمی Emperor Tamarin Monkey شناخته می شود در شرق پرو،شمال بولیوی و جنوب غربی آمازون زندگی می کند. خصیصه ی بارز این پستاندار سبیل های سفید رنگ و بسیار بلندش است. رنگ این میمون خاکستری است و لکه هایی در قسمت قفسه ی سینه اش دیده می شود. غذای این حیوان میوه و حشره است.

حیوانات عجیب کره زمین
میمون امپراطور تامارین

میمون دماغ‌ سربالای میانمار : این میمون نیز که در لیست حیوانات عجیب کره زمین قرار دارد با نام علمی Rhinopithecus strykeri شناخته می شود که مهمترین مشخصه آن بینی و سوراخ‌های بینی این میمون است که به طرف بالا قرار دارد. این شکل برای میمون ماغ سربالا مشکلاتی به وجود آورده است ، مثلا وقتی که باران می بارد ، قطرات آب مستقیم وارد سوراخ‌های بینی این میمون شده و جانور شروع به عطسه کردن می‌کند.

حیوانات عجیب کره زمین
میمون دماغ سربالای میانمار

یمون دماغ دراز : میمون پوزه دراز یا میمون دماغ دراز یک میمون با رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز و درخت‌زی است که متعلق به میمون‌های دنیای قدیم است و بومی جنوب شرق آسیا و جزیره بورنئو است. این گونه به واسطه بینی بزرگش به راحتی قابل تشخیص است.

حیوانات عجیب کره زمین
میمون دماغ دراز

بز کوهی مارخور : بز کوهی مارخور نیز به عنوان یکی دیگر از حیوانات عجیب کره زمین شناخته می شود و البته این حیوان زیبا با نام علمی Capra falconeri معروف است و البته یکی از گونه های بزرگ‌ جثه از نژاد های مختلف بز کوهی است که در شمال شرقی افغانستان، شمال پاکستان، کشمیر، جنوب تاجیکستان و جنوب ازبکستان زندگی می‌کند و البته این حیوان در معرض خطر انقراض قرار دارد کمتر از ۲۵۰۰ رأس از آن در جهان وجود دارد و جالب ایت بدانید که نام مارخور را به این جهت روی این بز کوهی گذاشته اند که بر اساس  باورهای محلی این حیوان مارها را کشته و آن‌ ها را می‌خورد.

حیوانات عجیب کره زمین
بز کوهی مارخور

سگ‌راکون :  سگ راکون نیز در لیست نوعی سگ‌سان بومی مربوط به شرق آسیا است که این حیوان نیز با نام علمی Nyctereutes procyonoides شناخته می شود. این حیوان اصلا از نژاد راکون ها ندارد و در واقع نزدیکترین خویشاوندانش روباه‌ ها هستند اما با توجه به شباهت ظاهری به راکون به این نام معروف شده است. سه زیرگونه ژاپنی، چینی و کره‌ای از این حیوان شناسایی شده‌است.

سگ‌راکون به همراه روباه خاکستری آمریکای شمالی تنها سگ‌سانی است که توانایی بالا رفتن از درخت را دارد. جمعیت بومی این حیوان در شرق آسیا (چین، کره و ژاپن) به دلیل شکار، تجارت خز، توسعه شهرها و نگهداری به عنوان حیوان اهلی در حال کاهش است اما همچنان جمعیت مناسبی دارد. در دوران شوروی حدود ده هزار راکون‌سگ در نقاط مختلف کشور رها شدند تا به عنوان یک منبع خز شکار شوند. در سال‌های بعد جمعیت آن‌ها افزایش یافته و وارد کشورهای اروپای غربی و اسکاندیناوی هم شدند .

حیوانات عجیب کره زمین
سگ راکون

غاز پا آبی : غاز پا آبی که بیشتر آن را پرنده احمق یا کودن می نامند محل اصلی جوجه آوری این پرنده جالب و دیدنی جزایر تروپیکال اقیانوس آرام است. زیستگاه طبیعی غاز پا آبی مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری خارج اقیانوس آرام و به ویژه جزایر گالاپاگوس ، دراکوادور است.

حیوانات عجیب کره زمین
غاز پا آبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا