گوناگون

تاکید وزیر ارشاد بر سرمایه گذاری فرهنگی

384151 784وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با سرمایه گذاری در بخش های مختلف فرهنگی می توانیم ارزش افزوده بالایی در کشور برای بخش های مختلف ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر علی جنتی عصر امروز در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه های ایران که توسط بانک پاسارگاد در حال برگزاری است گفت: اگر در زمینه های مختلف فرهنگی در کشور سرمایه گذاری کنیم می توانیم ارزش افزوده بالایی را برای بخش های مختلف ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حراج اخیری که در هتل آزادی برگزار شد لظهارداشت: در این حراج 90 تابلو عرضه و یک شب به فروش رسید، این در حالی است که یک تابلوی سهراب سپهری 1.8 میلیارد تومان فروخته شد و در نهایت 13 میلیارد و 250 میلیون تومان این تابلوها به فروش رفت.

جنتی بر رشد و تقویت علم و هنر فناوری در کشور تاکید کرد و افزود: وزیر ورزش و جوانان اخیرا گزارشی در مورد برخی تیم های ملی جهانی که راهی جام جهانی شده اند ارائه کرده که نشان می دهد هر یک از تیم ها  دارای 200 تا 300 اسپانسر هستند اما تیم ملی ایران فقط 2 اسپانسر دارد که یکی از آنها فقط بانک پاسارگارد است که از تیم ملی حمایت می کند.

همچنین در این مراسم محقق داماد، رئیس هیئت امنای دانشگاه خاتم با اشاره به آدم کشی ها و خونریزی هایی که طی ساعات امروز در کشورهای همسایه صورت گرفته است نسبت به اینگونه اقدامات در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، سوریه و لیبی اظهار تاسف کرد و گفت: اینها موجب یاس است.

وی با اشاره به اینکه جنگ و خونریزی در ذات بشر است که هیچگاه در جهان صلح نمی شود اظهارداشت: مفسد، مصلح نمی تواند باشد و باید یکی از خاندان پاکان و نیاکان، جهان را اداره کند. در عین حال شیعه ها همواره به جهان خوش بین هستند و امیدوارند.

وی با ذکر این مطلب که امان از کشوری که مدیر ندارد و یا مدیران نالایق دارد افزود: مهم ترین سرمایه  کشور ها مدیران آن هستند در غیر اینصورت کشورها فقیر محسوب می شوند.

همچنین در این مراسم مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به فعالیت های این بانک گفت: این بانک طی چند سال متوالی به ارزیابی های بین المللی مقاماتی را کسب کرده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این بانک پیش از شروع فعالیت دولت قبلی تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما در آن زمان این بود که مشکلاتی برای ما ایجاد شود اما خدا ما را حفظ کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا