گوناگون

تاکید یک مدرس دانشگاه بر ضرورت ایجاد پل محکم بین صنعت و دانشگاه

یک مدرس دانشگاه بر ایجاد پل محکم بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

“علیرضا فیروزفر” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، گفت: مشکل عمده دانشگاه‎ها، عدم پشتوانه‎سازی توسط صنعت برای دانشگاه است. با وجود اینکه در این زمینه گام‎هایی برداشته شده است، ولی این گام‎ها برای رسیدن به کیفیت مطلوب کافی نیست.

وی افزود: اصلی‏‌ترین درخواست جامعه دانشگاهی از رئیس‌جمهور در نظر گرفتن سیاست‎هایی برای ایجاد پل محکمی بین صنعت و دانشگاه است، چرا که لازم است صنعت پشتوانه علم باشد.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: در دنیا بالای 90 درصد پژوهش‎های دانشگاهی به درخواست صنایع انجام می‌شود، ولی متاسفانه این موضوع هنوز در کشور محقق نشده است که امیدواریم با تدبیر رئیس‌جمهور این مشکل حل شود تا تحقیقات دانشگاهی به کیفیت کافی برسد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این سفر درخواست‎های بیان شده به واقعیت‎های اجرایی کشور نزدیک بوده و با توجه به شرایط کشور قابلیت اجرایی داشته باشد.

فیروزفر تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود موضوعات کارشناسی شده که در مقام اجرا مشکلی برای آنان وجود ندارد در این سفرمطرح شود، همچنین در استان مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات از زمان‎های دور وجود دارد، لذا پیشنهاد می‌شود این مشکلات مشخص شده و به آن راهکار داده شود، مثلاً توسعه ریلی استان و دو خطه کردن راه‎آهن زنجان-تهران باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا