گوناگون

تا سال 96 همه فازهای پارس جنوبی به بهره برداری می رسد

81157605 5683600

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رکن الدین جوادی عصر جمعه در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای افزایش ٨٠ تا ١٠٠ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی در سال جاری برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، حداقل ٥٠ میلیون مترمکعب گاز از فاز ١٢، ٣٨ تا ٤٠ میلیون مترمکعب گاز از فازهای ١٥ و ١٦ و ١٠ میلیون مترمکعب گاز از فاز ١٨ به ظرفیت تولید گاز در سال جاری افزوده می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: تا سال ٩٦، همه فازهای پارس جنوبی صد درصد تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر نفت در خصوص توسعه لایه نفتی پارس جنوبی گفت: برداشت بیشتر طرف مقابل از میدانهای مشترک، در حکم برداشت از خاک ماست، از این رو جلوگیری از این روند ضرورت دارد.

وی افزود: سفارش خرید و ساخت کشتی شناور بهره بردار برای این لایه نفتی تا یک ماه و نیم آینده انجام و تا پایان امسال تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه میدانهای غرب کارون، عنوان کرد: تنها در آزادگان جنوبی، تغییر رویه داده ایم و توسعه بقیه میدانهای غرب کارون با تلاش در حال پیگیری است.

وی گفت: طرح توسعه میدان آزادگات شمالی 70 درصد پیشرفت داشته و میدان مشترک آزادگان جنوبی قطعا با توان داخلی توسعه می یابد.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی شانزدهم اردیبشت ماه با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

این نمایشگاه با مشارکت 1200 شرکت داخلی و 600 شرکت خارجی فعال در حوزه نفت و انرژی از 32 کشور جهان آغاز بکار کرد.

انگلیس، استرالیا، اتریش، آلمان، بلژیک، آلبانی، الجزایر، کانادا، آمریکا، چین، فرانسه، هند، هنگ کنگ، عراق، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، مالزی، لهستان، رومانی، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، تایوان، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، اوکراین و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که توانمندی های خود را در این دوره از نمایشگاه در معرض دید کارشناسان صنعت نفت قرار داده اند.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که از 16 اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده امروز پایان می یابد.

اقتصام(3)2022**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا