گوناگون

تجهیزات و کتاب های مرجع یگان ویژه نیروی انتظامی رونمایی می شود

81184087 5730753

سردار «حسن کرمی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این دو کتاب اکنون در حال چاپ است و در یکی از این کتاب ها، راهبرد و سیاست های کلی یگان ویژه تعریف و تدوین شده است.

وی ادامه داد: این کتاب با عنوان «راهبرد پیشگیری و کاهش آسیب یگان های ویژه» تدوین شده که سیاست کلی یگان را تعریف می کند.

کرمی با اشاره به چاپ کتاب دیگری با عنوان «چهار گام تا موفقیت» افزود: در این کتاب، محورهای عملیاتی تعریف شده است؛ همچنین چگونگی کاهش آسیب به فرد و جمعیت را توضیح می دهد که وقتی نیرو وارد صحنه شد، چه اقداماتی باید انجام دهد تا آسیب به خود و جمعیت بسیار کمتر باشد.

** در جشنواره خوارزمی شرکت نمی کنیم

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی گفت: امسال در جشنواره خوارزمی که در سطح نیروهای مسلح برگزار می شود، شرکت نخواهیم کرد، اما برای سال آینده با راهبرد تولید تجهیزات یگان ویژه و چاپ کتاب های مرجع، حضور خواهیم یافت، زیرا معتقدیم تجهیزاتی که ساخته ایم، انفجاری در تولیدات داخلی بوجود می آورد، زیرا همه این تولیدات براساس مبنای علمی ساخته شده اند.

کرمی درمورد نحوه همکاری با مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی گفت: بطور قطع در این زمینه، برنامه هایی خواهیم داشت، هر چند این مرکز سیاست های کلان را با توجه به چشم انداز ارایه می دهد.

وی افزود: یگان ویژه برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود را انجام می دهد، ضمن اینکه سازمان تحقیقات و برنامه ریزی خودکفایی نیروی انتظامی، برنامه های خود را دارد و یک شعبه از این سازمان در یگان ویژه با عنوان مرکز مطالعات و تحقیقات کاربردی فعال است و اقدامات مقطعی یگان را انجام می دهد.

کرمی با اشاره به فعالیت های مرکز مطالعات و تحقیقات کاربردی یگان ویژه نیروی انتظامی گفت: 52 نوع از تجهیزات خود را از طریق این مرکز بهینه سازی کرده یا جدید ساخته ایم.

وی گفت: نیاز سنجی کرده و نیاز خود خود را به این مرکز اعلام می کنیم، سپس این مرکز در مورد نیازهای ما مطالعه و تحقیق و آنها را تبدیل به طرح می کند و با بخش صنعت برای تولید، هماهنگ می شود.

به گفته کرمی، اکنون بسیاری از تجهیزات یگان ویژه با همکاری این مرکز با طی مسیر علمی تولید شده و به تولید انبوه نیز رسیده است.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی در مورد سطح علمی و ارتقا دانش نیروهای این یگان گفت: برای توسعه علم و دانش نیروها در یگان ویژه، دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این یگان راه اندازی شده است که علاوه بر اینکه نیروهای پلیس حافظ صلح، پلیس زنان، پلیس افتخاری و پلیس ورزشگاه در این مرکز به ارتقا تخصص های خود می پردازند، نیروهای ما نیز در آن، آموزش های تخصصی را فرا می گیرند.

کرمی ادامه داد: در این دانشگاه، رشته های مورد نیاز خود را به صورت تخصصی آموزش می دهیم، به عنوان مثال برای رشته اسب سواری در این دانشگاه، مقطع کاردانی تعریف شده است.

به گفته وی، برای ارتقای توان واحدهای یگان ویژه در این دانشگاه، اساتیدی از این یگان و بیرون مشغول به تدریس هستند.

کرمی افزود: در دانشگاه پلیس نیز کرسی عملیات ویژه برای ما است که حدود 12 استاد به تدریس مشغول هستند. همچنین در کارگروه این بخش عضو هستیم و مسوولیت آن را برعهده داریم.

وی ادامه داد: اکنون 54 دانشجوی ما در مقطع کارشناسی و هشت نفر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می کنند.

اجتمام(4) ** 9105 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا