گوناگون

نیاز ماهانه بیماران تالاسمی در جیرفت و کهنوج به 800 واحد خون

81184084 5730752

محمدرضا مهدیزاده شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه انتقال خون شهرستان های جیرفت و کهنوج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش های انجام شده وضعیت تامین فرآورده های خونی در این دو شهرستان جنوبی استان مناسب و با کیفیت است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان جیرفت به طور متوسط ماهیانه 580 واحد خون اهدا و همین تعداد برای بیماران بستری در مراکز درمانی شهرستان مصرف می شود.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد خون های مصرفی در این شهرستان برای بیماران تالاسمی است.

مهدیزاده، گفت: کیفیت خون های تولیدی در شهرستان جیرفت بالا و در حد سایر شهرستان های استان است زیرا پرسنل شاغل در آن شهرستان آموزش های لازم را در زمینه تولید خون سالم فرا گرفته و تجهیزات مناسب نیز در اختیار آنهاست.

وی ادامه داد: تمام خون هایی که در اختیار مرکز تالاسمی شهرستان جیرفت قرار می گیرد تازه و زیر هفت روز می باشد و بیماران تالاسمی برای تامین خون مورد نیاز نباید به مرکز استان مراجعه کنند.

وی گفت: در شهرستان کهنوج نیز به طور متوسط ماهیانه 100 واحد خون تولید می شود که البته مصرف بیماران این شهرستان حدود 500 واحد است و مابقی خون مورد نیاز بیماران کهنوج توسط شهرستان کرمان و رفسنجان تامین می شود.

مدیرکل انتقال خون کرمان افزود: حدود 90 درصد خون های مصرفی در شهرستان کهنوج به مصرف بیماران تالاسمی شهرستان می رسد.

وی بیان کرد: تهیه و نگهداری مناسب و با کیفیت بالای فرآورده های خونی و همچنین حمل و نقل آنها بین شهرستان های استان با حفظ زنجیره سرما هزینه های بسیار بالایی را به انتقال خون استان کرمان تحمیل می کند که این موضوع توجه ویژه مسوولان استان را به بحث تامین فرآورده های خونی می طلبد.

به گفته وی در شهرستان جیرفت 220 بیمار تالاسمی و در شهرستان کهنوج هم 240 بیمار تالاسمی از مصرف کنندگان دایمی در این منطقه هستند.

جنوب کرمان با حدود یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب تشکیل شده است.ک/3

7444/8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا