گوناگون

تحریف در وقایع دوران دفاع مقدس و انقلاب بسیار جدی است

81167157 5701045

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود صفی یاری شامگاه شنبه در جلسه کارگروه دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان در سنندج، برگزاری برخی برنامه های فرهنگی مانند مسابقه خاطره نویسی را از اقدامات مناسب در زمینه انتقال رشادت های دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف وقایع دوران دفاع عنوان کرد.

و با اشاره به پاره ای از آثار سینمایی گفت: متاسفانه این گونه آثار که با دستمایه طنز به مخاطب عرضه می گردد به تحریف وقایع انقلاب کمک می نماید و باید مسوولین در این زمینه هوشیارانه عمل نمایند.

وی با اشاره به مظلومیت ادبیات پایداری در جبهه غرب گفت: در سفری که به مرصاد داشتم با کمال تأسف بروشورهایی را که توزیع می کردند در خصوص جبهه جنوب بود و از جبهه غرب و خود عملیات مرصاد چیزی را عرضه نمی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در این برهه وظیفه و رسالت دستگاه های فرهنگی علی الخصوص حوزه هنری بسیار سنگین است و باید حوزه هنری استان تمام توان خود را در جهت پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و هنر انقلاب معطوف نماید.

وی با اشاره به رسالت دفتر ادبیات پایداری و کارهای ارزنده ای که در مرکز و دیگر استان های کشور صورت می گیرد گفت: جای بسی تاسف است در حالیکه جبهه غرب بویژه استان کردستان، بخش حساسی در جنگ بوده است اما خود ما از آن بی خبریم.

صفی یاری با اشاره به کتاب دختر شینا و ده ها کتاب دیگر حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: حداقل 200 عنوان کتاب مربوط به این حوزه را مطالعه کرده ام اما متأسفانه در آن یا نامی از کردستان نیست و یا اگر هم نامی برده شده است بسیار ناچیز و محدود است.

وی با اشاره به رشادت های فرزندان ایران اسلامی در کردستان گفت: کردستان خود را مدیون خون شهدا و فرزندان ایران اسلامی علی الخصوص اصفهان می داند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به حضور نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی از استان های مختلف در ایام جنگ و مبارزه با گروهک های منطقه افزود: تشکیل کارگروهی متشکل از 6 استان کشور که بیشترین نقش را در آرام سازی کردستان و در ایام جنگ در این منطقه داشتند می تواند در تسریع بخشیدن به ثبت و ضبط وقایع آن روزها کمک نماید.

وی در ادامه با شاره به گذشت 5 سال از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان گفت: با مروری بر دغدغه های رهبری در خصوص فرهنگ کشور وقتی به گذشت زمان نگاه می کنیم می بینیم در این زمینه اصلاً کار نکرده ایم و این جای تأسف دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: برگزاری محفلی ادبی، جنگ و موسیقی و از این دست برنامه ها، جوابگوی دغدغه های رهبری نیست و باید چاره ای دیگر ادیشیده شود.

وی روزمرگی شدن کارهای اجرایی استان را از آفت های کار فرهنگی عنوان کرد و گفت: ما نیز در این روزمرگی شدن سهیم هستیم و باید بازنگری جدی در کارهای خود داشته باشیم.

صفی یاری حوزه هنری را محور اصلی کار در حوزه انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا با همکاری اعضای این کارگروه در یکی دو سال آینده شاهد رشد چشمگیر فعالیت دفتر ادبیات پایداری استان کردستان باشیم و مظلومیت شهداو ایثارگران استان را به جهانیان بشناسانیم.ک/2

533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا