گوناگون

فرهنگ شهادت طلبی و فرهنگ دینی باید در جامعه نهادینه شود

81167159 5701047

به گزارش ایرنا، سردار فلاح شامگاه شنبه در کارگروه دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان کردستان افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان، این استان را استان مجاهدت های خاموش نامیدند که به دلیل عدم فعالیت و معرفی مجاهدت ها و رشادت هایی است که در منطقه روی داده است.

وی افزود: ادبیات پایداری استان کردستان همچون دوران دفاع مقدس مظلوم واقع شده است در حالیکه مبارزه در کردستان قبل از جنگ تحمیلی شروع شده بود ولی امروز ما در بحث مستند سازی این دوران چیزی برای گفتن نداریم و اگر هم باشد بسیار ضعیف است.

به گفته وی دستگاه های فرهنگی زیادی در استان فعالیت می کنند ولی بدلیل جزیره ای عمل کردن نتیجه ای از این فعالیت ها در بخش ادبیات پایداری حاصل نشده است.

فلاح به وجود بیش از 100 فیلم مصاحبه با پیشمرگان مسلمان اشاره کرد و گفت: این تعداد فیلم به دلیل عدم خط مشخص و سلیقه ای کارکردن مصاحبه گران، خروجی مناسبی نداشته و اکنون در ارشیو دارد خاک می خورد.

جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس استان کردستان افزود: بدلیل نداشتن راوی در خصوص استان کردستان، در کلاس های روایتگری و تربیت راوی که در استان تشکیل می شود روایتگری ها از جنوب صورت می گیرد و بازهم جبهه غرب مظلوم واقع می شود.

وی با اشاره به برگزاری 150 یادواره در سال جاری در استان گفت: این موضوع فرصت مناسبی است تا با همکاری هم در زمینه ثبت و ضبط خاطرات این افراد به صورت درست و اصولی اقدام نماییم.

سردار فلاح با اشاره به نیاز سپاه بیت المقدس استان کردستان به وجود 85 مصاحبه گر افزود: سپاه بیت المقدس استان آمادگی دارد تا افراد واجد شرایط را جهت آموزش در دوره های مربوط به مصاحبه گری به حوزه هنری استان کردستان معرفی نماید.

وی کار در حوزه ادبیات پایداری را یک توفیق الهی دانست و گفت: این توفیق نصیب هر کسی نمی شود و باید تلاش نمود تا از این فرصت اعطاء شده بهترین بهره برداری را نمود.ک/2

533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا