گوناگون

تحصیل بالغ بر 5000 دانش‌آموز افغان در سمنان

معاونت آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان سمنان از تحصیل بالغ بر بیش از 5000 دانش‌آموز اتباع خارجی در این استان خبر داد.

غفار محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، با اعلام این خبر اظهار کرد: بالغ بر 99 درصد این دانش آموزان از اتباع کشور همسایه و همزبان افغانستان هستند.

وی با بیان این‌که عمده این دانش آموزان در شهرهای غربی استان مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: این دانش آموزان در شهرهای گرمسار، سمنان، مهدیشهر و سرخه اشتغال به تحصیل دارند.

معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان، با بیان این‌که در سال گذشته ملاک ثبت نام دانش آموزان خارجی برخورداری دانش آموز از کارت اقامت بود، اظهار کرد: در سال جاری براساس توافق سه جانبه‌ای که بین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد، از همه دانش آموزانی که والدین آنها دارای کارت اقامت بودند ثبت نام انجام شد و دیگر صدور کارت اقامت برای شخص دانش آموز ملاک عمل نیست.

محمدی با بیان این‌که شمار کودکان و نوجوانان افغان در استان، بسیار بیشتر از این رقم است، تصریح کرد: درصد بالایی از این افراد بیشتر به کار اشتغال دارند و از این رو خانواده‌های آنان رغبتی به تحصیل آنان ندارند وگرنه این آمادگی برای ثبت نام از آنها وجود دارد.

وی با بیان این‌که عمده دانش‌آموزان افغان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد : بالغ بر 3300 نفر از دانش آموزان افغان این استان در مقطع ابتدایی و حدود 2000 نفر آنان در مقطع متوسطه اشتغال به تحصیل دارند.

معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان هم‌چنین گفت: جدا از دانش‌آموزانی که در مدرسه اردوگاه ویژه افاغنه سمنان مشغول تحصیل‌اند مابقی دانش آموزان افغان در مدارس سطح شهر و در کنار دانش آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا