گوناگون

دستگیری قاچاقچیان پرندگان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دو گروه متخلف سابقه‌دار صید غیرمجاز پرندگان شکاری توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در شهرستان بروجن دستگیر شدند.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه متخلفان در قالب باند قاچاق پرندگان شکاری فعالیت می‎کردند، افزود: این متخلفان پس از صید غیرمجاز پرندگان شکاری در این استان اقدام به انتقال آنها به استان‌های مرزی کرده و از آنجا پرندگان را برای فروش با قیمت‌های بالا، به خارج از کشور منتقل می‌کردند.

وی اظهارکرد: از متخلفان یک بهله دلیجه به همراه ادوات صید غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

احمدی هوشیاری، کشت و کنترل ماموران را عامل مهم در شناسایی و دستگیری این متخلفان عنوان و تصریح‌کرد: این اداره کل در حال اجرای برنامه‎هایی برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در استان است.

وی افزایش ضریب حفاظتی در مناطق تحت کنترل را نتیجه زحمات شبانه‌روزی پرسنل حفاظت محیط‌زیست استان دانست و از مردم فهیم استان خواست تا با حساسیت بیشتر، هرگونه تخریب یا دست‌اندازی به سرمایه‌های طبیعی استان را به واحدهای این اداره کل اطلاع دهند.

به گفته وی، صید پرندگان نادر و در معرض انقراض برای خروج آنان از زیست‌گاهشان و تجارت به کشورهای خارجی سبب حضور سودجویان در مناطق زیستگاهی کشور شده است.

به گزارش ایسنا، بالابان، بحری، لاچین و شاهین از جمله گونه‌های کمیاب و در معرض حمایت، همزمان با فصل گرما بیشتر مورد توجه سودجویان و شکارچیان متخلف قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا