گوناگون

تحول نظام سلامت به 10 سال زمان نیاز دارد

380482 637وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از 2 هزار نیروی مازاد در بخش بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند، گفت: نظام سلامت به 10 سال زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحسن هاشمی ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار داشت: در خیلی از بخش‌ها حتی اگر بخواهیم نیروها را بازخرید کنیم بالغ بر 3 هزار نفر نیرو داریم که این بخش‌ها به راحتی به 700 یا 800 نفر می‌تواند اداره شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بستر مناسبی در حوزه بهداشت و درمان فراهم نبوده و اکثر تغییرات صورت گرفته جزیی است، خاطرنشان کرد: اگر به قول ریاست جمهوری در مذاکرات موفق هم شویم و تحریم‌ها برداشته شود، مدت زمانی طولانی نیاز داریم تا خیلی از امور به شرایط ایده‌آل خود برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: برای تحول نظام سلامت یک مسیر طولانی 10 تا 15 ساله نیاز داریم تا یک نظام سلامتی که برای مردم آرامش را به همراه داشته باشد، ایجاد شود.

هاشمی اذعان داشت: یکی از کارهایی که در خصوص جوانب طرح نظام سلامت انجام گرفته، این است که از امسال برای اولین بار اعتبارات بخش به بیمارستان‌ها تحویل داده خواهد شد؛ یعنی سقف اعتبار یک بیمارستان در سال 93 مشخص است و بیمارستان‌ها موظف هستند سطح رضایتمندی مردم را بالا ببرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید دولت در تعهد خود نسبت به حمایت از حوزه سلامت جدی است و خود بیش از همه به این امر واقف است که رضایتمندی مردم از خدمات درمانی باید بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا