گوناگون

تحول نظام سلامت موجب ارتقای آرامش بیماران می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب ارتقای آرامش بیماران می‌شود.

به گزارش فارس؛عابد فتاحی اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت گامی بلند برای برداشتن باری از دوش مردم و حاکم ساختن عدالت بر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

وی ادامه داد: نگاهی به وضعیت تاسف‌بار درمان و دارو در گذشته مشخص می‌سازد چه بسا بیمارانی که برای درمان خود از این بیمارستان به بیمارستان دیگر مراجعه کرده و عاقبت به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه‌ها مجبور به تحمل و کنار آمدن با بیماری شده‌اند.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دستیابی به دارو، قیمت بالای دارو و کمبود آن از دیگر مشکلات بیماران بود که آزارشان می‌داد اما با اجرای این طرح و تشکیل کمیته‌های مختلف دسترسی به دارو نه تنها برای بیماران آسان می‌شود بلکه هزینه‌های آن نیز کاهش می‌یابد.
 
فتاحی با اشاره به اهداف مهم طرح تحول نظام سلامت، اظهار داشت: بیماران صعب‌العلاج و خاص در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، 90 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت نمی‌کنند و این موضوع در حقیقت دغدغه این بیماران را کاهش داده و امید را در آنان افزایش می‌دهد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعزام پزشک به مناطق محروم را از دیگر  اهداف مهم این طرح برشمرد و گفت: مناطق دورافتاده و محروم همواره با کمبود پزشک و عدم دسترسی به خدمات درمانی مواجه بوده‌اند و چه بسا برای درمان فرسخ‌ها راه را از شهر و روستای خود به مرکز استان خود یا شهرهای بزرگ طی می‌کردند و در این راه علاوه بر تحمل بیماری هزینه‌های دیگری نیز متحمل می‌شدند.
 
فتاحی ادامه داد: غفلت از این موضوع و مانع‌تراشی در برابر آن ضربه زدن به جامعه بیماران و طبقات فقیری است که در سایه این طرح می‌توانند از درد رهایی یابند.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: امید است حوزه سلامت، طرح تحول نظام سلامت را به صحیح‌ترین شکل اجرا کرده و دست دلالان را از عرصه سلامت قطع کند چرا که این اعتبار حق بیمارانی است که سالیان سال بی‌پناه و سرگردان شهر به شهر گشته و عاقبت ناتوان مانده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا