گوناگون

تحویل یک طاقه قرقاول نر به محیط‌بانی پارک ملی گلستان

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: با اطلاع همیار محیط زیست، یک طاقه قرقاول نر در حوزه محیط بانی “دشت”، تحویل مأموران این محیط بانی شد.

احمد دباغیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یک نفر از اهالی بومی پس از مشاهده طاقه قرقاول نر در منطقه دشت حوزه پارک ملی گلستان، موضوع را به سرمحیط بانی دشت اطلاع داده و مأموران پس از گرفتن قرقاول آن را به مرکز اداری پارک ملی گلستان انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: پس از رؤیت و کارشناسی پرنده مشاهده شد که شاه پرهای اصلی حیوان قیچی شده و قادر به پرواز نیست، از این رو این گونه پرنده به نقطه‌ای امن منتقل شد تا پس از بهبود وضعیت، در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شود.

دباغیان، همچنین از دستگیری شکارچی غیرمجاز شوکا در علی آبادکتول خبر داد و گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، پس از اخذ نیابت قضایی و ورود به منزل، این متخلف شکار حیات وحش را در روستای “سیاه رودبار دهنه زرین گل” دستگیر کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از منزل، 6 کیلوگرم گوشت تازه شکار شده شوکا (حیوان حمایت شده) را کشف کردند و شکارچی دستگیر شده پس از تشکیل صورت جلسه تحویل مقامات قضایی شد.

به گزارش ایسنا، پارک ملی گلستان، قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در کشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که با ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری، نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومترمربع مساحت جای داده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا