گوناگون

قطار شهری کرج به سمت ریل بهره‌برداری هدایت شود

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار تسریع در روند راه‌اندازی قطار شهری کرج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری داتنشجویان ایران (ایسنا) محمود دادگو، در جمع اعضای شورای شهر کرج به مشکلات ترافیکی کلانشهرکرج اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری آمادگی عمل به تعهدات خود در قبال پروژه متروی کرج را داراست و از دولت نیز تقاضا داریم با عمل به تعهدات موجود و حمایت مادی و معنوی از پروژه امکان قرار گرفتن قطاری شهر کرج روی ریل افتتاح را ایجاد کند.

وی افزود: به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری دولت با تخصیص فاینانس یکهزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه متروی کرج موافقت کرده و در صورت صحت این موضوع باید به اتقافات خوب برای قطار شهری در آینده‌ای نزدیک امیدوار بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه با شور و مشورت به شیوه شورایی روند انجام امور تسهیل می‌یابد، خاطرنشان کرد: به تعبیری شورا نهادی مردمی است که تحقق یک اصل مترقی برگرفته از اسلام را به منصه ظهور رساند.

دادگو ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر بر مبنای انتخاب و مشارکت داوطلبانه آحاد مردم شهر تشکیل می‌شوند و برای مدت زمان هشت سال از طریق همکاری مردم با توجه به اقتضای اداره امور شهر در مباحث مشخص شده را بر عهده می‌گیرند.

وی، شکل‌گیری مدیریت شورایی و اندیشه مشارکتی در ساختار مدیریتی شهر را ضروری دانست و افزود: جاری نشدن این رویکرد به معنی نداشتن تمرین و ممارست کافی برای حضور در کارهای اجتماعی و مشارکتی است و موجب پیشگیری از اخذ تصمیمات کارآمد و کلان شهری می‌شود.

دادگو با اشاره به پیچیدگی‌های امروز جامعه شهری و مسائل اجتماعی آن، تاکید کرد: به تبع پیچیدگی جامعه شهری نیازها و توقعات مردمی نیز بیشتر می‌شود که بر این اساس نمی‌توان با فرمول گذشته و به صورت ساده نسبت به پاسخ‌دهی به موضوعات مختلف اقدام کرد، بلکه اخذ تصمیم در این برهه نیازمند دستیابی به مجموعه‌ای از تجارب، مهارت‌ها و تخصص‌ها است.

وی گفت: این مهم با فعالیت شوراهای اسلامی که با تکیه بر آراء و نظرات مردمی از ریشه‌دارترین اصول عرفی و بارزترین شیوه‌های عقلایی بهره‌مند هستند، محقق می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا