گوناگون

تخصیص اعتبار برای فعالیت های فرهنگی باید مورد بازنگری واقع شود

به گزارش خبرنگار مهر،ولی الله فرج اللهی عصر روز یکشنبه در جلسه کارگروه اموراجتماعی و فرهنگی شهرستان بناب با بیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی از راه نظامی و اقتصادی توان مقابله با مردم ایران را ندارند؛ اظهار کرد: دشمن از طریق هجمه فرهنگی قصد دارد جوانان ما را از دستمان بگیرد و متأسفانه در این زمینه نیز دشمن موفق عمل کرده است.

وی افزود: در بحث هجمه فرهنگی دشمن هیچکس در مصون نیست و این یک تهدید جدی است.

فرماندار بناب سپس با انتقاد از واگذاری سالنهای ورزشی از قبیل سالن استخر و زمین فوتبال به بخش خصوصی تصریح کرد: متأسفانه از این سالنها بعنوان محل درآمد استفاده می کنیم که این ناشی از ضعف برنامه ریزی مسئولان است.

فرج اللهی اظهار کرد: در توزیع و تخصیص اعتبارات برای بخش فرهنگی کم توجه هستیم که مسئولان نظام باید به آن توجه کنند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد اشتغال در کشور اذعان کرد: اگر برنامه ریزی کنیم و برای جوانان درسال اقتصاد و فرهنگ شغل ایجاد کنیم، شاهد کاهش مسائل اجتماعی درجامعه خواهیم بود.

فرماندار بناب رقم بیکاری در استان آذربایجان شرقی را 5/12 درصد و در شهرستان بناب 6 درصد اعلام و تأکید کرد: این رقم برازنده این استان نیست و اکثریت بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

فرج اللهی همچنین بر برنامه ریزی دقیق مسئولین شهرستان برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان تأکید کرد و گفت: تمامی مدارس و سالنهای ورزشی با تمام امکانات ادارات باید در اختیار جوانان قرار گیرد و در طول تابستان نباید در هیچ مدرسه ای بسته بماند.

وی خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری از اعتیاد، استفاده غیرمجاز از فضای مجازی، تقویت هویت جوانان و ایجاد نشاط، شادابی و امید درآنها باید جزو اولویت اول مسئولان در برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان باشد.

فرماندار بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی شهرستان برای برگزاری همایش «بناب شناسی» گفت: دبیرخانه این همایش دانشگاه بناب بوده و قرار است با محوریت دانشگاههای منطقه، شهرداری و شورای اسلامی شهر این همایش را عملیاتی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا