گوناگون

روند اجرای طرح تحول نظام سلامت به صورت روزانه در گلستان بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، تقی ریاحی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که گزارش تيم های ارزياب از طرح تحول نظام سلامت هر روز بررسی می شود، گفت: از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت و در راستای اجرای بهتر بسته هاي خدمتی جلسات ستاد مرکزی تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان به صورت روزانه برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسات بازديد های انجام شده توسط تيم های ارزياب، اجرای دقيق دستورالعمل ها و مفاد حمايتی و اتخاذ تدابير لازم برای استفاده از تمامی ظرفيتها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: همچنين ارزيابی روند اجرای بسته های خدمتی سلامت و رفع چالش ها و نواقص موجود پيرامون آمبولانس، هزينه بيمار، کيف بهداشتی ، زايمان ها ،خدمات هتلينگ ،فارماکوپه دارويي و پزشکان مقيم از جمله موارد مورد بررسی در جلسات ستاد مرکزی است

ریاحی اظهار کرد: جلسه کميته پيشگيری از بيماری ايدز نیز در شهرستان کلاله با حضور مدیران شهرستان برگزار شد و در آن مواردی مانند هم سو نمکردن تمامی فعاليت ها و خدمات ارائه شده از سوی ادارات مرتبط در خصوص پيشگيری از بيماری ايدز تاکید شد.

وی همچنین از پايش مديريتی برنامه مادر باردار پرخطر در 3 خانه بهداشت شهرستان گاليکش خبر داد و گفت: به منظور بررسی و بازديد از فرمهای مراقبتی مادران باردار، پيگيری پرونده کودک مراقبت ويژه با مشکل تالاسمی ماژور و همچنين پرونده  خانمهای واجد شرايط پرخطر تیمی از روستاهای دارآباد، تورنگ تپه و پاسنگ بالا بازديد کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در اين پايش همچنين روند پيگيری ، نحوه استفاده از وسيله پيشگيری از بارداری و انجام ازمايشهای لازم به مادر کودک مراقبت ويژه اموزش داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا