گوناگون

موضوع گندم رویکرد فعلی در طرح بسیج همگام با کشاورز است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی دهرویه عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان بسیج مهندسان صنعت و کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه رویکرد فعلی این نهاد در طرح بسیج همگام با کشاورز، موضوع گندم و کاهش ضایعات در فرآیند برداشت این محصول است اظهار داشت: برای اجرای طرح در سطح استان حداقل چهار پایگاه دارای هسته علمی انتخاب شده است.

وی افزود: پایگاه‏های انتخاب شده برای اجرای این طرح باید مجهز به شبکه شباب بسیج باشند تا تبادل اطلاعات علمی کشاورزی با متخصصان این طرح به سرعت و سادگی و در امنیت کامل صورت گیرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسان صنعت و کشاورزی استان سمنان افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی از طریق افزایش دانش کشاورزان و به روز کردن شیوه کشاورزی و برداشت محصولات را  از جمله اهداف مهم این طرح برشمرد و افزود: در این طرح جلوگیری از پنج درصد دور ریز گندم تولیدی کشاورزان در جریان برداشت و حمل این محصول هدف گذاری شده است.

دهرویه با تاکید بر بررسی نحوه عملکرد پایگاه های روستائی مجری طرح ملی بسیج همگام با کشاورز، افزود: پیش بینی شده است تا سه پایگاه روستائی از طریق شبکه شباب بسیج با رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ارتباط برخط برقرار کنند.

وی در خاتمه زمان برقراری این ارتباط نمادین را بیست و هفتم خرداد امسال و همزمان با روز جهاد کشاورزی و بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: کشاورزان و متخصصان این طرح ملی در سه پایگاه مقاومت بسیج روستائی استان، در این روز از طریق شبکه شباب، از رهنمودهای سردار نقدی فرمانده بسیج کشور بهره مند می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا