گوناگون

خرید ساختمان جهاد کشاورزی راه حل جبران کمبود فضای آموزشی دانشگاه گلستان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد یغمایی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران ابراز داشت: خرید ساختمان جهاد می تواند راه را برای حل مشکلات دیگر باز کند که متاسفانه به محض درخواست دانشگاه گلستان برخی از ارگان های دولتی نیز خواستار خرید این ساختمان شدند.

وی افزود: ساختمان مرکزی به دلیل کمبود بودجه برای ادامه روند ساخت با مشکلاتی روبرو است و اگر پولی داده شود ما هم برای ایجاد فضای مناسب دانشگاه تلاش می کنیم چرا که قرار بود سال گذشته برای تکمیل ساختمان های  ساختمان مرکزی قرار بود که شش میلیارد ریال به ما بدهند ولی متاسفانه به علت کمبود بودجه فقط 800 میلیون ریال بیشتر به ما ندادند.

یغمایی ادامه داد: همچنین در علی آباد تلاش داریم تا بیمارستان قائم را که مدتی خالی بود را برای فضای آموزشی این دانشگاه بخریم که البته توافق هایی هم انجام شده است ولی دانشگاه علوم پزشکی نیز خواستار اجرای بیمه سلامت در این بیمارستان شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ساختمانهای سایت سرخنکلاته تصریح کرد: در این سایت هفت پروژه در دست انجام است که از جمله ساختمان مرکزی دانشگاه، ساختمان علوم پایه، ساختمان علوم انسانی، ساختمان دانشکده تعاون، فاز یک دیوار کشی محوطه سایت، آسفالت و زیر سازی راه ورودی و درب ورودی سایت سرخنکلاته است.

رئیس دانشگاه گلستان در ارتباط با ساختمان مرکزی دانشگاه اظهار داشت: اجرای این پروژه از سال 88 آغاز شده است که در ردیف بودجه وزارت نفت و استان قرار دارد و مبلغ کل برآورد آن حدود 55 میلیارد ریال است که اعتبار تخصیصی به این ساختمان تا به الان حدود 14 میلیارد و 488 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به ساختمان علوم پایه عنوان داشت: کار ساخت این ساختمان از آبان ماه سال 89  آغاز شده است که بودجه آن از اعتبارات ملی تخصیص می یابد و حدود 52 میلیارد ریال هزینه ساخت آن خواهد شد که اعتباری که به آن تخصیص داده شده است حدود 37 میلیارد و 757 میلیون ریال بوده و تا به امروز مبلغ یک میلیارد و 850 میلیون ریال برای ساخت این ساختمان هزینه شده است.

یغمایی با بیان اینکه ساخت دانشکده علوم انسانی نیز از آبان ماه سال 89 کار خود را آغاز کرده است اضافه کرد: کل اعتباری که برای ساخت این دانشکده نیازمندیم حدود 45 میلیارد ریال است که تا به الان 24 میلیارد و 490 میلیون ريال به این پروژه اختصاص یافته است.

وی با عنوان اینکه ساختمان دانشکده تعاون نیز در حال تکمیل است، بیان داشت: مرحله اول این پروژه از سال 88  و مرحله دوم نیز از بهمن ماه 92 آغاز شده است که اعتبار لازم برای ساخت این دانشکده حدود 22 میلیارد ريال است که تا به الان حدود 15 میلیارد ريال تخصیص یافته و همچنین حدود نه میلیارد و 500 میلیون ريال برای آن هزینه شده است.

رئیس دانشگاه گلستان بدون توضیح اینکه مبلغ باقی مانده از اعتبارات تامین شده در چه قسمتی هزینه است افزود: هم اکنون تلاش داریم تا مشکل فضای فیزیکی این دانشگاه را با پشتیبانی استاندار برطرف نماییم که اگر این اتفاق بیفتد می توانیم پیشرفت های بیشتری را در دانشگاه شاهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا