گوناگون

شمار رقبات محمودآباد به 5600 فقره رسید/ قدمت 800 ساله وقف در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صفری شامگاه یکشنبه در آیین تودیع خود افزود: همچنین از 48 موقوفه امروزه به 110 موقوفه منفعتی و 220 موقوفه انتفاعی رسیدیم و در حال حاضر 73 سند موقوفه داریم که بصورت ششدانگ است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هیچ پرونده ای در محاکم قضایی نداریم اظهار داشت: تلاش ما این بوده که مشکلات بصورت مسالمت آمیز حل شود و این افتخار ماست.

وی با بیان اینکه تمامی بقاع متبرکه شهرستان حداقل یکبار از اعتبارات این اداره برخوردار شوند افزود: این شامل مساجد شهری و تمام روستاهای شهرستان می شود.

صفری از نصب سه ضریح در امام زاده و تخریب و بازسازی سه امامزاده و نصب گلدسته و گازرسانی به اکثر بقاع خبر داد و اظهار داشت: تمام سرمایه گذاری ها در محمودآباد مانده و سرمایه های که به اسم موقوفات خریداری شدند در این شهر ماندند.

صفری در پایان خرید مجتمع مسکونی 6 طبقه و تجهیز آن، خرید مجتمع تجاری مسکونی، خرید یک واحد مسکونی دو طبقه و اجاره آن به حوزه علمیه خواهران، خرید عرصه در خیابان ساحل 1، در اختیار گرفتن 33 هزار متر مربع متر زمین در شهرک صنعتی و موارد دیگر را از اقدامات دوره مسئولیت خود ذکر کرد.

 حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در مراسم رئیس جدید اوقاف محمودآباد سابقه وقف راه اندازه عمر بشر دانسته و با بیان اینکه وقف در تمام ادیان و مذاهب وجود دارد اظهار داشت ولی اسلام وقف را قانونمند و نظام مند کرد .

علیزاده با اظهار اینکه اسلام روی دو چیز حساس است یکی اینکه از چه راهی بدست آوردن و دوم در چه راهی خرج کردن گفت: اسلام در مورد جمع آوری اموال هیچ محدودیتی ندارد .انبیاء همه اهل تلاش و کار بودند ولی باید نسبت به هزینه کردن اموال نیز حساس باشیم.

قدمت 800 ساله وقف در مازندران

مدیر کل اوقاف مازندران ضمن بر شمردن برکات وقف تصریح کرد: برخی وقف نامه ها قدمت 800 ساله دارند و برخی فوتوفات را بزرگان دین امضا کردند.

علیزاده وقف را مجاهدت در راه خدا دانست با اشاره به حدود 100 شبکه فارسی زبان که بر علیه ما فعالیت می کنند راه مقابله با آن را جهاد فرهنگی ذکر کرد.

وی تصریح کرد: اوقاف یکی از دستگاههایی است که مدیریت جهادی بر آن حاکم است. در همه مناسبتها ما برنامه داریم و تعطیلات برای اوقاف معنی ندارد.

وی با ارائه گزارش از طرح آرامش  بهاری گفت: این حرکت معنوی در راستای لبیک به ندای رهبری در راستای جهاد فرهنگی است.

علیزاده با اشاره به ظرفیت بالای مازندران اظهار داشت: ما هنوز خیلی کار داریم و باید بیش از اینها کار کنیم.

حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه در این مراسم ماموریت دستگاههای فرهنگی را ساخت فرهنگ کشور و نظام طبق راهبردهای مقام معظم رهبری ذکر و افزود: باید همگان به نحو احسن و شایسته در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری و نظام راستای نهادینه کردن فرهنگ دینی تلاش کنیم.

امام جمعه محموداباد رهبری نظام را کشتی بان و سکان دار نظام  قلمداد کرده که ریل گذاری فرهنگی توسط ایشان انجام می شود و ادامه داد: فرهنگ در تمام جنبه های زندگی ما حضور دارد .

وی افزوود: اقتصاد بدون فرهنگ ،عزم ملی همراه با فرهنگ و مدیریت جهادی در کنار فرهنگ معنی پیدا می کند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: هر چن از مدیران قوای سه گانه در تمام عرصه ها می خواهیم باید در کنار فرهنگ باشند.

امام جمعه محموداباد با اشاره به شرایط روز جهانی دوره معاصر را بحران و جنگ نرم افزاری اعلام و افزود: باید خود را به ابزار درست مجهز کنیم تا در مقابل ناتو فرهنگی پیروز باشیم.

وی تاکید کرد: باید بدانیم دشمن در خانه ماست و امروزه دشمن به مدد تکنولوژی نوین به درون خانه های ما نفوذ کرده است.

اسماعیلی اسلام را سرشار از تعالیم دینی و آموزه های متنوع دینی دانسته و تصریح کرد: در هیچ مکتب دینی و غیر دینی این اندازه آموزه های متنوع دینی در عرصه های مختلف زندگی نداریم.

امام جمعه محموداباد به مدیران اوقاف پیشنهاد داد برای پیشبرد این اداره با داهیاران و شوراها جلساتی برگزار تا در روستاها نیز عمل به وقف مورد تشویق قرا ر گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا